Byta till Xenonlyktor Passat B6

brorjakob
26 april 2018 · 11 Inlägg

Hej.
Har en passat B6 med Halogenlyktorna och har en kompis som vars motor har rasat Men han har orginal Xenonlyktorna. Kan man byta till dom så jag byter ut mina halogen till hans Xenon.
Samma sak gäller Dimljus. Han har dimljus det har inte jag, Kan jag byta och instrallera dimljus på min?

granadadr
26 april 2018 · 7 286 Inlägg

tror det blir mkt svårt då xenon har  aut höjdreglering , vilket inte en med halogen har,, å allt sitter ju i bilens elhärva,, du måste alltså ha styrenheten för höjdregleringen å alla kablar kontakter osv för att få det att funka wink

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
it_mutt Avstängd
26 april 2018 · 10 388 Inlägg

Jodå, visst går det att eftermontera xenon. Men som redan påpekat; strålkastare, styrdon, givare och kablage behövs. Och sen givetvis ska det kodas in. Och detta gör inte att det blir lagligt..."egentligen".

Dimljus kan du givetvis flytta över. Men, det är lite samma/lika där; lampor, grillar, kablage, inkoppling osv osv osv.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
granadadr
26 april 2018 · 7 286 Inlägg

sen är frågan är det värt det i slutändan,, mazdan vi har har xenon,, lyser skitdåligt sad   bytte lampor för jag trodde dem var kass,, men nää lika dåligt iaf,,  glas ser ok ut så bara gilla läget sad  jag hade kört på med nightbraeker eller liknade lampor ist,, är helnöjd med mina nightbreakers

it_mutt Avstängd
26 april 2018 · 10 388 Inlägg

granadadr skrev:
sen är frågan är det värt det i slutändan,, mazdan vi har har xenon,, lyser skitdåligt sad   bytte lampor för jag trodde dem var kass,, men nää lika dåligt iaf,,  glas ser ok ut så bara gilla läget sad  jag hade kört på med nightbraeker eller liknade lampor ist,, är helnöjd med mina nightbreakers

Ja det är väl om man får det "gratis" och ljuset inte blir sämre iaf. Typ

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
MammDiin
26 april 2018 · 2 019 Inlägg

granadadr skrev:
sen är frågan är det värt det i slutändan,, mazdan vi har har xenon,, lyser skitdåligt sad   bytte lampor för jag trodde dem var kass,, men nää lika dåligt iaf,,  glas ser ok ut så bara gilla läget sad  jag hade kört på med nightbraeker eller liknade lampor ist,, är helnöjd med mina nightbreakers

Kan även vara reflektorn som är sönderbränd.

granadadr
27 april 2018 · 7 286 Inlägg

MammDiin skrev:

granadadr skrev:
sen är frågan är det värt det i slutändan,, mazdan vi har har xenon,, lyser skitdåligt sad   bytte lampor för jag trodde dem var kass,, men nää lika dåligt iaf,,  glas ser ok ut så bara gilla läget sad  jag hade kört på med nightbraeker eller liknade lampor ist,, är helnöjd med mina nightbreakers

Kan även vara reflektorn som är sönderbränd.

kan vara så men iom projektorlampor så fick det vara,, bilen vill ej ens starta nu,, så skiter i den wink men svärfars Saab hade inte heller så bra lyse som jag förväntat mig, också org xenon,,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang