Aux Volvo S40 - 2004

Akke88
11 juni 2018 · 80 Inlägg

Hallå,
jag hade lite frågor ang aux till Volvo s40 2004 ( den nya modellen). Jag håller på å hjälper en kompis med att försöka skaffa aux till den eller blåtand eftersom att inget av det existerar i den bilen. 
Så jag har försökt kika runt på hur man kan göra men hittar nästan inga svar och vet knappt vad jag ska söka på.

Det jag har förstått är att bilen är utrustad med premium ljud ( optiska kablar ) och det finns ingen cd-växlare heller när jag kollade.

Det enda jag får fram till att man lär köpa till bilen är  denna manick https://www.brl.se/sv/artiklar/usb-aux- … optik.html
Ebay priserna ligger runt 3k. 

detta är orimliga priser att betala för att få det lite bekvämare med antingen AUX eller Blåtand.  Så nu undrar jag om de är det enda sättet att behöva sätta in för att få musik? Och ja FM sändare vet jag även om, det fick bli sista utvägen.

Är det nåt jag missar, kan det finnas nåt annat sätt?

MVH

PS. skulle det motförmodan inte finnas nåt annat alternativ än FM-sändare, så tipsa gärna om något bra....

If it's too loud...
You're too old
ehedman
12 juni 2018 · 1 966 Inlägg

Här har en snubbe som har skrivit en guide för dessa:
http://volvo.philipfotos.com/English_in … er_6_5.pdf

Akke88
12 juni 2018 · 80 Inlägg

tack för det!
Men det verkar som att en FM modulator är detsamma som FM sändare. 
Ingen som  har erfarenhet om det är bättre med en sån än FM-sändare?

If it's too loud...
You're too old
zzr94092
12 juni 2018 · 4 378 Inlägg

Kolla på V-parts .

Akke88
12 juni 2018 · 80 Inlägg

Där har jag tittat. Men det finns inget att köpa där till denna bilmodell.

If it's too loud...
You're too old
Akke88
12 juni 2018 · 80 Inlägg

Jag har tagit reda på lite mer om FM-modulator, och det verkar vara bättre än FM-sändare.  Så jag tror att jag ska gå in en sväng på Biltema å köpa lite diverse delar å sedan testa med FM modulator.

Tack ehedman igen!

If it's too loud...
You're too old
ehedman
13 juni 2018 · 1 966 Inlägg

Akke88 skrev:
Jag har tagit reda på lite mer om FM-modulator, och det verkar vara bättre än FM-sändare.  Så jag tror att jag ska gå in en sväng på Biltema å köpa lite diverse delar å sedan testa med FM modulator.

Tack ehedman igen!

Precis, den fungerar lite annorlunda mot en vanlig FM-sändare.

Guiden är inget jag kan gå i god för och vet därmed inte om det fungerar eller inte, men det kan ju vara värt ett försök.

Lycka till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang