Söker lämplig plats för dragrace(Värmland möjlivis angränsande)

DavvaH
13 juni 2018 · 32 Inlägg

Söker ett ställe där jag och min pappa kan ställa bilar mot varandra, Området ska helst vara avspärrat då jag saknar körkort och bilarna kommer framföras över 100km/h

Helst inom Värmland men även angränsande!
https://www1.garaget.org/gallery/images/228/227076/227076-67c5a6845248dd6cf79d3df45fe4f5c9.jpg

Audi A6 "Den store Audini" (1996)
caromania Forummoderator
13 juni 2018 · 9 296 Inlägg

Gelleråsen Karlskoga. Först måste ni bli medlemmar i någon motorklubb eller i något racingsällskap och sedan ta licens för att kunna vara med i tävlingar etc. Jag är osäker på om du får ta licens om du saknar körkort, då kanske det är folkrace som gäller.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
DavvaH
13 juni 2018 · 32 Inlägg

caromania skrev:
Gelleråsen Karlskoga. Först måste ni bli medlemmar i någon motorklubb eller i något racingsällskap och sedan ta licens för att kunna vara med i tävlingar etc. Jag är osäker på om du får ta licens om du saknar körkort, då kanske det är folkrace som gäller.

Kan man hyra banan? Är mest sugen på att köra ETT dragrace bara för att se vilken bil som är snabbast.

Är sugen på att börja med banracing senare men är osäker på hur man går tillväga.

Senast redigerat av DavvaH (13 juni 2018)

Audi A6 "Den store Audini" (1996)
Low
13 juni 2018 · 3 296 Inlägg

DavvaH skrev:

caromania skrev:
Gelleråsen Karlskoga. Först måste ni bli medlemmar i någon motorklubb eller i något racingsällskap och sedan ta licens för att kunna vara med i tävlingar etc. Jag är osäker på om du får ta licens om du saknar körkort, då kanske det är folkrace som gäller.

Kan man hyra banan? Är mest sugen på att köra ETT dragrace bara för att se vilken bil som är snabbast.

Är sugen på att börja med banracing senare men är osäker på hur man går tillväga.

Är båda original så kanske det är enklare att googla sig fram?:-)

DavvaH
13 juni 2018 · 32 Inlägg

Low skrev:

DavvaH skrev:

caromania skrev:
Gelleråsen Karlskoga. Först måste ni bli medlemmar i någon motorklubb eller i något racingsällskap och sedan ta licens för att kunna vara med i tävlingar etc. Jag är osäker på om du får ta licens om du saknar körkort, då kanske det är folkrace som gäller.

Kan man hyra banan? Är mest sugen på att köra ETT dragrace bara för att se vilken bil som är snabbast.

Är sugen på att börja med banracing senare men är osäker på hur man går tillväga.

Är båda original så kanske det är enklare att googla sig fram?:-)

Båda är orginal men skulle vara roligt att se hur mycket som skiljer då jag tycker pappas Mercedes känns slö (Diesel, Automat och jag har Bensin, manuell), Bilden på Audin är från dagen jag hämta den och de har hänt lite sen dess och mer kommer😏

Audi A6 "Den store Audini" (1996)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juni 2018 · 14 007 Inlägg

DavvaH skrev:

Low skrev:

DavvaH skrev:

Kan man hyra banan? Är mest sugen på att köra ETT dragrace bara för att se vilken bil som är snabbast.

Är sugen på att börja med banracing senare men är osäker på hur man går tillväga.

Är båda original så kanske det är enklare att googla sig fram?:-)

Båda är orginal men skulle vara roligt att se hur mycket som skiljer då jag tycker pappas Mercedes känns slö (Diesel, Automat och jag har Bensin, manuell), Bilden på Audin är från dagen jag hämta den och de har hänt lite sen dess och mer kommer😏

Låt din pappa köra båda bilarna en i taget och klocka honom. Det kanske är bäst när du inte har körkort.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
DavvaH
14 juni 2018 · 32 Inlägg

Vettemannen skrev:

DavvaH skrev:

Low skrev:

Är båda original så kanske det är enklare att googla sig fram?:-)

Båda är orginal men skulle vara roligt att se hur mycket som skiljer då jag tycker pappas Mercedes känns slö (Diesel, Automat och jag har Bensin, manuell), Bilden på Audin är från dagen jag hämta den och de har hänt lite sen dess och mer kommer😏

Låt din pappa köra båda bilarna en i taget och klocka honom. Det kanske är bäst när du inte har körkort.

/Benny

Körvana Har Jag redan har alltid haft fordonsontresset och körde trimmad gräsklippare mellan koner och öva på att backa med släp mm. Dock är klipparen såld sedan många år tillbaka när jag övertog jobbet att klippa gräs med pappa klippare istället, Problemet är även att bilarna ska framföras i högre hastigheter än vad som är lagligt och han har ingen lust att bli av med kortet

Audi A6 "Den store Audini" (1996)
Evildan
14 juni 2018 ·

Kontakta en motorklubb i din närhet och be om hjälp med avlyst bana.
Vad har du gjort med din fräscha AUDI för att få den att gå fortare?
Vad har din far för Mercedes?

Low
14 juni 2018 · 3 296 Inlägg

Skaffa körkort eller skaffa någon licens om det går för att köra på bana. Annars har du inget bakom en ratt att göra.

DavvaH
14 juni 2018 · 32 Inlägg

Evildan skrev:
Kontakta en motorklubb i din närhet och be om hjälp med avlyst bana.
Vad har du gjort med din fräscha AUDI för att få den att gå fortare?
Vad har din far för Mercedes?

A6an är orginal just nu men ändå kul att testa, har tänkt mig skrämma upp bilen senare.

Pappa kör Viano och E klass dock är de Viano som jag vill tävla mot då jag tror den och A6an kommer ligga hyfsat jämt, E klassen är inte lika trött och drar ifrån ganska lätt

Audi A6 "Den store Audini" (1996)
DavvaH
14 juni 2018 · 32 Inlägg

Low skrev:
Skaffa körkort eller skaffa någon licens om det går för att köra på bana. Annars har du inget bakom en ratt att göra.

Nu är det inte så att jag tänkt mig att köra bil helt själv utan körkort på öppna vägar utan tanken är att utföra detta på ett avstängt område helst landningsbana eller liknande

Audi A6 "Den store Audini" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang