Passat LS - 76, stulen 14-15 juni, Bromma, Stockholm

yellow
17 juni 2018 · 24 Inlägg

Snurriis skrev:
Lugna puckar, förstår din stress! Har plockat jobb i spånga i morgon "centrum" och industriområdet så ska hålla ett hököga efter din bil har polisen och ditt nummer på snabbnummer

Guld, uppskattas stort! Om den inte dykt upp i morgon efter jobbet ska jag nog be en vän köra runt mig ett tag.

yellow
17 juni 2018 · 24 Inlägg

Snurriis skrev:
Om du får höra några fler iakttagelser på bilen så kan du höra av dig till mig
076-6775960

Hatar när sådant här händer folk, folk kam verkligen inte hålla sina klåfingriga fingrar vara och veta vad skillnaden mellan mitt och sitt! Händer saker nästan dagligen våra tekniker att saker blir snott i från våra bilar (extraljus m.m)

Sparar numret! Och tack igen! 💐 Mm, det är mycket klåfingrighet och förslagenhet att se upp för. 😠

yellow
18 juni 2018 · 24 Inlägg

Här sågs den i går: nära Stinsbacken 2-10, 163 55 Spånga
https://goo.gl/maps/RFkK3gWn1Hq

Den som såg den skrev "Backade just då upp i Stinsbacken från Spånga kyrkväg. Efter samtalet med polismannen körde vi förbi några minuter senare men såg den inte då." (Oklart om Passaten eller vittnet backade upp i Stinsbacken.)

Google maps och hitta.se visar gatorna lite olika. På Google maps ser inte Spånga kyrkväg och Stinsbacken ut att ha någon koppling (där ansluter Stinsbacken till Sörgårdsvägen) , men på Hitta.se ser det annorlunda ut.

yellow
19 juni 2018 · 24 Inlägg

Wohoo - bilen är anträffad och bärgad! Hittades av polisen i natt i Hallonbergen på nån större parkering intill Enköpingsvägen.

Nu ska det bara fixas lite skador. Har inte hunnit kolla den än.

Tack för engagemang!

Utmarks-Loke
19 juni 2018 · 5 810 Inlägg

Gratulerar!

KSI-Garage Platschef på Hedin Däckdepå i Bålsta
19 juni 2018 · 1 366 Inlägg

åh vad skönt att den är tillbaka :-)

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Mack Forum- och sitemoderator
19 juni 2018 · 26 112 Inlägg

Härligt att höra!
Hoppas det inte är något allvarligt också som behöver fixas.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Evildan
19 juni 2018 ·

Skönt!
Jävla långfingat patrask som gör sådär.
Hoppas att den är i bra skick trots allt.

spillolja
19 juni 2018 · 4 014 Inlägg

Synd att dom inte tog patrasket med fingarna i syltburken sad
förhoppningsvis har fingeravtryck/DNA säkrats smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Sukkan
19 juni 2018 · 451 Inlägg

Härligt, håller tummarna för att den är hel och fin fortfarande.

Utmarks-Loke
19 juni 2018 · 5 810 Inlägg

spillolja skrev:
Synd att dom inte tog patrasket med fingarna i syltburken sad
förhoppningsvis har fingeravtryck/DNA säkrats smile

Tror inte polisen har tid att engagera sig så mycket i bilstöld att de tar fingeravtryck och DNA

yellow
19 juni 2018 · 24 Inlägg

Svarte_Orm skrev:

spillolja skrev:
Synd att dom inte tog patrasket med fingarna i syltburken sad
förhoppningsvis har fingeravtryck/DNA säkrats smile

Tror inte polisen har tid att engagera sig så mycket i bilstöld att de tar fingeravtryck och DNA

Korrekt - inget de går vidare med.

yellow
19 juni 2018 · 24 Inlägg

Faktiskt var bilen inte sönderkörd och inte nersvinad. Alla lås är uppbrutna förstås, tror vindrutetorkarspaken också skadats, och dessvärre blev jag av med vattenpumpen jag lyckats få tag på och som låg i bilen i väntan på kamremsbyte. Men annars är den okej och det får jag väl vara glad för helt enkelt.

Fick även bagaget rensat på lite gamla prylar som jag inte orkat slänga - i utbyte fick jag ett par kofötter, en praktisk slang, en rejäl bag och ett par rullar med sopsäckar. wink

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
19 juni 2018 · 4 917 Inlägg

Ja, man blir glad i oturen när man blir bestulen på saker man ville bli av med men inte hunnit kasta.
Hade själv en bandspelare som slukade band och den försvann , tack o lov..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Sukkan
19 juni 2018 · 451 Inlägg

Tur i oturen men skönt att den låtit den vara hel och unte kört sönder den helt.

yellow
25 december 2019 · 24 Inlägg

Förlåt att jag var kass på att avrapportera hur det slutade. Efter ytterligare någon dag ringde polisen tidigt en morgon. Bilen hade hittats på Hornbachs parkering i Rissne ännu tidigare på morgonen och bogserats till VW i Bromma. Det var lyckligtvis "bara" tändlås, rattlås och lås till bagageluckan som förstörts. Blev av med lite annat också, bl.a. en ny vattenpump som jag skaffat inför kamremsbyte.

Förutom att det sedan inte blev tid att göra det planerade fixet och andra nödvändiga fix har dykt upp och inte heller kunnat åtgärdas, och jag därmed gick miste om en del kvalitetstid med bilen, så får jag väl vara glad och nöjd. Och bilen får vila i garage tills det blir möjligt att greja vidare! 😊

yellow
25 december 2019 · 24 Inlägg

P. S. I utbyte mot mina grejer fick jag en rulle sopsäckar, en stor trunk/väska och två kofötter... roll cool

caromania Forummoderator
25 december 2019 · 9 296 Inlägg

yellow skrev:
P. S. I utbyte mot mina grejer fick jag en rulle sopsäckar, en stor trunk/väska och två kofötter... roll cool

Ingen motorsåg eller kloroform? Bottennapp!!

Men: bra med uppdatering! Älskar gamla Passater! Snart mår den bra igen. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
yellow
3 januari 2020 · 24 Inlägg

caromania skrev:

yellow skrev:
P. S. I utbyte mot mina grejer fick jag en rulle sopsäckar, en stor trunk/väska och två kofötter... roll cool

Ingen motorsåg eller kloroform? Bottennapp!!

Men: bra med uppdatering! Älskar gamla Passater! Snart mår den bra igen. smile

Ja, nog hade de kunnat lämna lite ordentligare grejer som ersättning! Kom på att den största förlusten var bilens original stänkskydd (eller vad heter de på svenska?! "mudflaps"), för de har jag inte kunnat hitta nån ersättning för. :'(

Tack för pepp i alla fall! Så här i början av året ska man väl tänka att nu blir allt så mycket bättre. Så jag ser fram emot en strålande fixvår och en fin sommar med Gula faran!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang