Belinda får en pacemaker #ecobus

Belinda får en pacemaker! En 1974 Typ4 1800cc-motor får modern bränsleinsprutning. Dessutom ska Belinda få ett nytt fint tak och inredning.
  • 16 Följare
  • 5 182 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 maj 2019
GuruX
16 juni 2018 · 5 Inlägg

Hallå!
Jag har läst runt på Garaget lite till och från, under flera år. Nu tyckte jag att det var dags att börja posta.

https://www1.garaget.org/gallery/images/223/222013/222013-bc05559a2891d8cca3ae19995ab60cb3.jpg
Det här är Belinda och jag. En klassisk hämtbild.
Hon är född 1974 och innehåller en 1800 cc Typ4-motor. Som ni ser på bilden har hon vid tillfället ett högt tak på sig.

Hon tutade och körde med gott humör när jag köpte henne. Efter ett litet tag började hon krångla lite med förgasarna. Baktände och hade lite knepig tomgång ibland. Så jag renoverade förgasarna. Efter det insåg jag att mina kunskaper om förgasare, ungefär är adekvata för att skruva på en mopedförgasare. Men med lite hjälp från Ratwell så blev det fart på henne igen.

Men, uppåt framåt! Jag gillar elektronik och datorer, mycket mer än jag gillar gamla mekaniska saker, så som förgasare. Så jag bestämde mig för att jag skulle bygga om henne med ett modernt insprutningssystem istället. Inte det gamla från VW alltså. Jag bestämde mig för att använda Speeduino. En modern open source-ECU som kan ställas in på alla möjliga sätt och vis.

Just renoverar jag motorn, eftersom att den gamla kamaxeln var ganska så sliten.

Någonstans på vägen, bestämde jag mig också för att börja filma det jag gör och därmed starta en Youtubekanal.

Här är första avsnittet av #ecobus. Det finns fler att se på kanalen. Hoppas att det är till nöje för er!

GuruX
17 juni 2018 · 5 Inlägg

Roligt att ni är intresserade!
Jag passar på att länka till avsnitt två här. Har man dåligt med tålamod, eller vill stötta kanalen. Passa på att prenumerera på Youtube.

GuruX
27 juni 2018 · 5 Inlägg

Sverige tar sig till åttondelsfinal!
Det firar vi med tredje avsnittet av ecobus! smile

GuruX
17 augusti 2018 · 5 Inlägg

Kul att ni hänger på! Här är nästa avsnitt! Har ni inte börjat prenumerera på YouTube än, så gör det!

I den riktiga världen, så uppnådde jag ett stort mål igår! Klicka in på länken till instagram och skruva ned volymen lite smile
https://www.instagram.com/p/Bmioit2AWj5 … =ecobusswe

GuruX
9 maj 2019 · 5 Inlägg

Här är nästa avsnitt av #ecobus!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang