Köpråd Volvo V50

aweste
17 juni 2018 · 30 Inlägg

Jag håller på att leta ny bil och har fastnat lite för Volvo V50, nån som har något gott/ont att säga om dom? Har förstått att det kan bli en del mystiska elektronikfel.

Skall eventuellt kolla på den här https://www.blocket.se/Halland/Volvo_V5 … 910005.htm

Som synes begär han 45.000:- men rekommenderat pris på bilpriser.se ligger på 28-33.000:-
Vet inte hur korrekta bilpriser.se:s bedömningar är.

Christian S
17 juni 2018 · 4 815 Inlägg

har bara ett råd och det är köp inte någon med 1.8F motorn då den är rena skiten, det är en motor vi fick ifrån Ford.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
aweste
17 juni 2018 · 30 Inlägg

Såpass? Vad är det för problem?

panda666
17 juni 2018 · 4 228 Inlägg

aweste skrev:
Såpass? Vad är det för problem?

flexifuel tror ja, svårtstartad och hackig som fan. går ojämnt. Satsa helst på en vanlig bensinare om du ska ha.

Christian S
17 juni 2018 · 4 815 Inlägg

panda666 skrev:

aweste skrev:
Såpass? Vad är det för problem?

flexifuel tror ja, svårtstartad och hackig som fan. går ojämnt. Satsa helst på en vanlig bensinare om du ska ha.

japp det är en flexifuel.
ja och att den är törstig som fan också.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
aweste
17 juni 2018 · 30 Inlägg

OK, låter ju inte kul!
Har varit och kollat på den nu och provkört, ingen raket direkt! Å andra sidan är det mest min fru som kör så jag bryr mig inte på den punkten.

panda666
17 juni 2018 · 4 228 Inlägg

aweste skrev:
OK, låter ju inte kul!
Har varit och kollat på den nu och provkört, ingen raket direkt! Å andra sidan är det mest min fru som kör så jag bryr mig inte på den punkten.

det är en problemmotor tyvärr och ni skulle inte må bra av att äga den, kolla gärna andra motorer men inte flexi, annars så tycker ja personligen v50 är inte jättebra bilar direkt då finns det bättre alternativ!

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
17 juni 2018 · 4 917 Inlägg

Tja du, min dotter har en 1,8f och enda problemet har varit den förbenade generatorn, som verkar vara ett rejält måndagsexemplar på alla v50.
Annars har det inte varit det minsta problem och det är en -07 som jag servar med olje och filterbyte var 1000e mil.
Det är kanske därför som problemen håller sig borta..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
xXSammy
17 juni 2018 · 6 566 Inlägg

chanstagarn skrev:
Tja du, min dotter har en 1,8f och enda problemet har varit den förbenade generatorn, som verkar vara ett rejält måndagsexemplar på alla v50.
Annars har det inte varit det minsta problem och det är en -07 som jag servar med olje och filterbyte var 1000e mil.
Det är kanske därför som problemen håller sig borta..smile

Sköter man bilen och följer serviceintervallen så brukar grejerna hålla (Är 1000 mil på flexifuel, så helt rätt)
Sen att hjullagerna håller ca 10-14 tusen mil fram och Generatorn ungefär lika länge så är det inte hela världen, de brukar föra ett kraftigt oväsen innan de slutar ladda helt.

Föreslår dock en Ford Focus 2006-2011, mer eller mindre samma bil men större bagageutrymme för en billigare peng.
1.6 Bensin har dock trevligare karaktär än 1.8an, däremot har den kamrem (1.6)

Senast redigerat av xXSammy (17 juni 2018)

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang