Solna bilteknik

duddadoo
23 juni 2018 · 7 Inlägg

kikade på en bil jag är sugen på att köpa,, men såg den hade en service som var gjord på Solna Bilteknik,,  för några årsen har jag ju hört på olika forum att dem var riktiga busar,,

så frågan lyder,

hur är dem idag?
vågar jag köpa bilen? är tackolåv ej senaste servicen som är gjord där

torsen
23 juni 2018 · 7 198 Inlägg

Har aldrig vare sig hört eller läst att Solna bilteknik skulle vara busar.
Däremot har jag ett minne av att de utförde kamremsbyte på Renault Senic(om jag minns rätt) till halva priset mot "den auktoriserade märkesverkstaden BILIA" i Solna.
16.000:- ville Bilia ha.
Båda bilarna inspekterades noga av kunniga och erfarna biltekniker som inte fann något att anmärka på kamremsbytet.

B t w så lät min granne en mindre verkstad i Malmköping byta kamremmen, inkl vattenpumpen, för 5.000:-.

Så vem som är busen...………………...

duddadoo
23 juni 2018 · 7 Inlägg

torsen skrev:
Har aldrig vare sig hört eller läst att Solna bilteknik skulle vara busar.
Däremot har jag ett minne av att de utförde kamremsbyte på Renault Senic(om jag minns rätt) till halva priset mot "den auktoriserade märkesverkstaden BILIA" i Solna.
16.000:- ville Bilia ha.
Båda bilarna inspekterades noga av kunniga och erfarna biltekniker som inte fann något att anmärka på kamremsbytet.

B t w så lät min granne en mindre verkstad i Malmköping byta kamremmen, inkl vattenpumpen, för 5.000:-.

Så vem som är busen...………………...

lite konstigt då det förekommer endel trådar just här wink räckte med en snabb googling

https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=103074

Senast redigerat av duddadoo (23 juni 2018)

CC72
23 juni 2018 · 1 661 Inlägg

Var det en vanlig service och inte den senaste skulle då iaf inte jag bry mig.

Frågar du 100 personer så är nog ingen insatt i Solna Biltekniks rykte på t ex garaget.org.

duddadoo
24 juni 2018 · 7 Inlägg

CC72 skrev:
Var det en vanlig service och inte den senaste skulle då iaf inte jag bry mig.

Frågar du 100 personer så är nog ingen insatt i Solna Biltekniks rykte på t ex garaget.org.

aa tack för infon,, då kan man inleda förhandlingar smile

MagnetcHaze
24 juni 2018 · 67 Inlägg

Tjena

Har servat och reparerat mina bruksbilar på Solna bilteknik de senaste åren. Alltid varit jätte nöjd så jag ser inget problem i det.

Bara att slå till.

// Klas

Mercury Cougar "Puman" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang