Nissan Navara D22 -04 Rycker och går illa vid gaspådrag.

Danne_ennad
24 juni 2018 · 7 Inlägg

Någon som kan hjälpa? big_smilebig_smile
Bilen rycker och går illa vid gaspådrag, började lite smått kunde hända någon gång i bland sedan var allt bra igen, men nu är det hela tiden.sad
Inga missljud från motorn, har kollat upp om det är smuts i tanken har bytt bränslefilter och kollat alla bränsleledningar inga fel där. Har också kollat timingen på motorn så inga fel där heller.
Bilen går bra på tomgång men kan vara svårstartad om den stått en stund, den drar grymt mycket diesel samt att sist när jag var ute och provkörde så började tempmätaren att svaja.
Inga felkoder finns registrerade heller som också är lite konstigt med tanke på tempmätaren.roll
Min tanke är insprutningspumpen spridarna eller någon elpryl, någon som haft samma problem som kan dela med sig av information.

Nissan Navara (D22) "Big King" (2004)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
24 juni 2018 · 4 917 Inlägg

Temperaturmätaren kanske ger en hint om vad som är fel..
Om bilens ecu får knasiga värden från en sond så kan man förstå motorns reaktion. .
Frågan är om det är fel på mätaren eller något annat..
Undrar om den går bättre eller sämre utan..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Danne_ennad
17 augusti 2018 · 7 Inlägg

Bilen är fixad felet var helt otippat neutrallägesgivaren på växellådan som spökade

Nissan Navara (D22) "Big King" (2004)
mb_pucken
17 augusti 2018 · 5 087 Inlägg

Danne_ennad skrev:
Bilen är fixad felet var helt otippat neutrallägesgivaren på växellådan som spökade

Härligt med återkoppling i tråden med lösningen på problemet! :-)

Känner förövrigt igen lösningen då jag vill minnas att jag stött på samma fenomen på en d22 eller om det var en tidig d40, kan inte minnas riktigt.
Skönt att det löste sig!

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang