Motor går runt men vägrar starta, D24.

Vurtne DEVIL
25 juni 2018 · 1 171 Inlägg

Det är så att jag har problem med D24an, motorn går runt men den vägrar att tända, pumpen funkar och diesel kommer fram till stiften, har även kollat så att den glör och det gör den. Men den vill fortfarande inte igång.

Nån annan som haft samma problem? Eller har några tips på vad mer jag kan kolla?

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 juni 2018 · 17 386 Inlägg

Vurtne skrev:
Det är så att jag har problem med D24an, motorn går runt men den vägrar att tända, pumpen funkar och diesel kommer fram till stiften, har även kollat så att den glör och det gör den. Men den vill fortfarande inte igång.

Nån annan som haft samma problem? Eller har några tips på vad mer jag kan kolla?

Kollat kompet? Står pumpen rätt? Finns det motorvärmare?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
KolGruvan
25 juni 2018 · 1 450 Inlägg

Dom där motorerna är väl väldigt känsliga om pumpen står fel.  Kontrollera den med en indikatorklocka

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Vurtne DEVIL
25 juni 2018 · 1 171 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Vurtne skrev:
Det är så att jag har problem med D24an, motorn går runt men den vägrar att tända, pumpen funkar och diesel kommer fram till stiften, har även kollat så att den glör och det gör den. Men den vill fortfarande inte igång.

Nån annan som haft samma problem? Eller har några tips på vad mer jag kan kolla?

Kollat kompet? Står pumpen rätt? Finns det motorvärmare?

Ska kolla pumpen imorrn om den står rätt, och motorvärmare finns ikke, och kompet var helt ok smile

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Vurtne DEVIL
25 juni 2018 · 1 171 Inlägg

KolGruvan skrev:
Dom där motorerna är väl väldigt känsliga om pumpen står fel.  Kontrollera den med en indikatorklocka

Tackar för svar, ska göra det!

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 juni 2018 · 17 386 Inlägg

...och om pumpen står rätt så bogsera bilen en längre sträcka och se om den går igång. Är en D24 slut så är den löjligt svårstartad när den är kall.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vurtne DEVIL
25 juni 2018 · 1 171 Inlägg

Hybrid_ skrev:
...och om pumpen står rätt så bogsera bilen en längre sträcka och se om den går igång. Är en D24 slut så är den löjligt svårstartad när den är kall.

Ja iofs, men motorn var startad på pall innan den sattes i bilen och den starta fint, men efter att den kom ner i bilen ville den ej komma igång.

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 juni 2018 · 13 674 Inlägg

Hybrid_ skrev:
...och om pumpen står rätt så bogsera bilen en längre sträcka och se om den går igång. Är en D24 slut så är den löjligt svårstartad när den är kall.

Finns väll inga sånna som inte är tok slut..  Dom var slut från fabrik

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 juni 2018 · 4 917 Inlägg

Vatten i diseln ?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang