Volvo 740 b230f 1988 rycker misständer

Abyalle
3 juli 2018 · 8 Inlägg

Hej. Har en Volvo 740 från 88 som rycker/hackar/misständer vid jämna varvtal. Nån som har tips på vad det kan vara för fel. Har bytt tändkablar, tändstift, rotor, fördelarlock, rengjort spridare, bytt till sportluftfilter och kollat LMM.

Mvh Alexander Johansson

zemet
3 juli 2018 · 4 030 Inlägg

Ta bort sportluftfiltret och kolla så lambdan är hel och rätt.

Testa koppla ur LMM och se om den går bättre

jaka54
3 juli 2018 · 5 682 Inlägg

Hej!
Så fort det rör sig om en Volvo 740 från åttitalet frågar jag:  Går bägge bränslepumparna?

Abyalle
4 juli 2018 · 8 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Så fort det rör sig om en Volvo 740 från åttitalet frågar jag:  Går bägge bränslepumparna?

Ska kolla upp det! Tack för tipset

Abyalle
5 juli 2018 · 8 Inlägg

Uppdatering: vi kollade upp bränslepumpsrna men det är bara främre pumpen som fungerar med bränslepumpsrelät på plats, min farbror tog ut relät och gjorde nånting med en kabel  för att se om bakre pumpen funkade och de gjorde den, provade ett relä som jag vet är fungerande i hopp om att de skulle fungera men fortfarande inget från bakre pumpen. Vad kan felet vara

Mvh

zemet
6 juli 2018 · 4 030 Inlägg

HAr du tur så är det så enkelt att kabelskon i botten på "plattan" där du sätter relät har lossnat.
Hände mig på min 740.

Man kan släppa några klips på sidorna och lyfta ut hela den relä/säkringsplattan så du kan vända på den och titta.

Abyalle
6 juli 2018 · 8 Inlägg

zemet skrev:
HAr du tur så är det så enkelt att kabelskon i botten på "plattan" där du sätter relät har lossnat.
Hände mig på min 740.

Man kan släppa några klips på sidorna och lyfta ut hela den relä/säkringsplattan så du kan vända på den och titta.

Tack, ska titta efter jobbet!

Abyalle
10 juli 2018 · 8 Inlägg

Uppdatering: relä helt och kabelskorna sitter som dem ska, men bakre pumpen går inte ändå. Alla kommentarer är välkomna

zemet
11 juli 2018 · 4 030 Inlägg

Jag skulle gissa på att du har ett intermitent fel i pumpen. Testa koppla som din morfar gjorde och se om den fungerar när du kör.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang