* Stroker kit 2.3l manley kitt * Billet superlightweight vev * 85.5mm manley kolvar 10.1 * I profil manley stakar * Acl vevlager * Acl ramlager * Arp bultat överallt * Packningar blir orginal * Dubbla Precision wastegates * Precision 6266/6466 turbo ej klart ännu * Titan fjädrar * Tomei kammar * Ställbart kamdrev till avgas sidan Ha kvar mivec på insugssidan * Special byggt insug * 4 st 2200cc spridare * 4 st 1000cc spridare * SPD Bränslefilter V2 10 micron * Speeding bränsletrycksregulator * Elektroniskt spjäll * Nuke dumpventil * 2x Walbro gst450 i catchtank * Walbro 250 från org tank till catchtank * Speeding catchtank med plats för 3 st interna pumpa
* Handbyggt avgassystem titan eller rostfritt? * Mishimoto kylare med an20 nylon omspunnen slang och an kopplingar * Handbyggda ic rör i alu 3” * Apex Coil on Coils * Syvecs * Syvecs dash
Drivlina
* 5 växlad dogbox låda * exedy dubbelskivig koppling * rs diffar * D2 6 kolvsbromsok fram 356mm skivor? * D2 4 kolvsbromsok bak 356mm skivor? * Air lift luftfjädring * fälgar Jr11 10.5” et0 eller 59 northwheels 11” et15
Ska försöka hålla exteriören så ”orginal look” som möjligt och inte överdriva med massa ufo prylar
Exteriör: * Framskärmar +20mm * Bakskärmar plåtbredda +60mm * Kolfiber Arp vinge för utställning * Orginal kolfiber vinge för gata * Seibon kolfiber baklucka med ducktail * Kolfiber läpp fram * Kolfiber sidesteps? * Kolfiber diffuser bak byta ut orginal asså? * Kolfiber extensions? * Vortex generator i samma färg som bilen * Kolfiber Ralliart sidospeglar?
Så vem är jag?
Jag är en kille bosatt i Norrköping som bor ihop med min tjej och jag är helt galen i Evo bilar och varit det så länge jag kan minnas. Jag arbetar som svetsar på ag:s i Norrköping och på fritid jobbar jag mycket med att special bygga grejer till bilar, avgassystem ic rör och sånt som ska se lite snyggare ut bara
Om du drar åt saker alldeles för hårt, helt i onödan, så gillar jag inte dig :( Gillar JDMare, kramar och kaffe!
Kika gärna min projekttråd på min Nissan Skyline R33 GTST!
Börjar med att visa hur bilen såg ut när jag hämtade, har tyvärr varit lite dålig på att ta bilder på det jag gjort med den från att jag hämtade den till nu, men lite finns det iallafall beställde nya fälgar och Carlssons recond i Söderköping polerade upp lysena, men de va tyvärr repiga på insidan så gick inte trolla så mycket ”/ men vart bättre ändå
Började sen med att bygga nya ic rör och bytte till en nuke dumpventil, tog tyvärr inga bilder på ic rör bygget ”/, sen byggde jag ett nytt grenrör. Sen börja det roliga med att måtta in hur breddningen skulle bli
Sådär nu börjar breddning ta form blev rätt bra faktist för att vara första gången.
Men har ett stort problem om hur jag ska göra med stötfångaren bak skulle behöva någon som är riktigt vass på jobba med glasfiber, stöten bak är i glasfiber, så skulle uppskatta alla tips!
Nu har jag limmat det sista breddnings delen på kjolen denna kommer endast användas som mall och sedan tas bort. Kommer försöka mig på att lägga på glasfiber duk, blir spännande då det kommer va första gången jag gör det med
Goddag gott folk! Igår höll jag på och fixade med breddning och skulle försöka valsa ut den lite så jag fick lite mer fritt utrymme baktill på breddning, slutade med att breddningen vart helt krokig och bucklig och jag lyckas inte banka ut det, så om ni vet en duktig bilplåtslagare så kan ni mer än gärna kommentera det .
Köpte även ett china insug bara för att jag vill se vad jag kan göra med det, här får ni lite bilder så kommer slutresultatet om ett tag och ja det är jord ni ser i insuget, såg ut så när jag öppnade paketet! Så jag rekomenderar verkligen inte att köpa china insug om man inte tänkt bygga om det helt o hållet
Då har det hänt lite till har nu lämnat iväg dörrar och sidokjolar på lack, har även börjat fixa till skadan på tröskeln som va, sen ska jag sätta igen det jag skurit ut i hjulen husen och göra fint. Behöver få tag på en Evo 9 framkjol och bygga klart bakkjolen så den passar med breddningen. Och snart ska motorn ut och efter det åker bilen iväg på lack
Hej alla! Va några dagar sedan jag uppdaterade men haft rätt Fullt upp med vanliga jobbet.
Men nu har det hänt lite mer breddningen är färdig, motorn är ute och bilen dumpades idag hos lackeraren
Så nu några månader framöver kommer bilen vara hos lackeraren och jag kommer lägga mer energie på motor och låda . Hur många skulle vilja Veta vad det kommer bli för färg?.
Jag ska även sälja iväg lite skit jag har ligger nu så hör av er vid intresse.
Glasfiber huv o målad Kolfiber bagagelucka Orginal framskärmar i aluminium.
Sådär ja nu har jag införskaffat motorstativ och passade även på att ta bort låda och fördelningslådan och även insuget, så nu står motorn på stativet och jag ska börja riva ner allting .
Tjena gott folk! Nu har det hänt lite till med bilen har rensat hela motorutrymmet på verkligen allt haha. Så nu är de för lackeraren att börja tvätta och blästa motorutrymmet har även varit i Skåne hos kruus och köpt en motorhuv samt voltex vinge sedan åkte jag till Freddy på Carlssons recond i Söderköping där han gav vingen lite kärlek vart som vanligt jävligt bra!
Passade även på att öppna upp motorn för att kolla hur skicket va invändigt, lite spikningar hade det blivit min inget farligt eller tagit någon direkt skada så kommer bli kanon med nytt stroker kit samt ett syvecs så tony kan göra under med bilen sen
Hej på er! Nu har det hänt lite till insuget är nu förstärkt och färdigsvetsat får se hur mycket den komne palla med sen . sen har även min goda vän varit och plockat bort rutorna på bilen så nu kan lackeraren köra igång ordentligen. så fick jag hem dem nya framskärmarna som är 20mm bredare än original har nu rensat både toppen och blocket och håller på och funderar på vad för stokerkit jag ska köra på så gör en liten uppdatering så fort jag beställt dem grejerna
Tur att man har en flickvän som inte gnäller så mycket iallafall