SAAB 9-5 2.0t Biopower -07 tuggar i start

poopfeast
9 juli 2018 · 4 Inlägg

När jag har kört ett med den ett tag och stänger av den så står den och tuggar ifall man försöker starta den igen.

Det blir såhär: https://www.youtube.com/watch?v=ehvGrAo … e=youtu.be

Det kan hända när jag har kört 5min eller timmar, men ibland händer det inte alls, det har blivit värre nu den senaste veckan. Om jag väntar en stund så bilen får svalna, oftast ca 15min så startar den igen.

Soppapumpen verkar ladda tryck, jag bytte batteri utan framgång. Nån som har några förslag eller erfarenhet?

Senast redigerat av poopfeast (9 juli 2018)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
9 juli 2018 · 4 917 Inlägg

Startgas för att avgöra om det är gnista eller bränsle som saknas.
Men gissar på bränsle..
Efter det  blir det  pump, relä, eller filter.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
poopfeast
9 juli 2018 · 4 Inlägg

chanstagarn skrev:
Startgas för att avgöra om det är gnista eller bränsle som saknas.
Men gissar på bränsle..
Efter det  blir det  pump, relä, eller filter.

Tack, ska testa smile

zzr94092
10 juli 2018 · 4 378 Inlägg

Läckande spridare? Hur går den direkt efter att den startat?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 juli 2018 · 17 376 Inlägg

Sitter det inte en liten backventil på torpeden på dessa? Är den svårstartad efter du tankat?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mangisen
10 juli 2018 · 1 034 Inlägg

Kolla även vevaxelgivaren, väldigt vanligt fel på våra 9-5or

poopfeast
11 juli 2018 · 4 Inlägg

Mangisen skrev:
Kolla även vevaxelgivaren, väldigt vanligt fel på våra 9-5or

Såg på youtube att man kunde kolla varvtalet när den inte går igång, om det låg på 0 var det fel på vevaxelgivaren, om den ligger på 300-400 så var den okej.

poopfeast
11 juli 2018 · 4 Inlägg

poopfeast skrev:

Mangisen skrev:
Kolla även vevaxelgivaren, väldigt vanligt fel på våra 9-5or

Såg på youtube att man kunde kolla varvtalet när den inte går igång, om det låg på 0 var det fel på vevaxelgivaren, om den ligger på 300-400 så var den okej.

Nu har bilen gjort ett snabbt ryck under körning oavsett varvtal och startar inte när den är varm, såg i en annan tråd att det tyder på vevaxelgivare. Vad säger ni andra?

Jag är sån nybörjare på sånt här smile

zzr94092
11 juli 2018 · 4 378 Inlägg

Varför inte läsa av bilen....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang