Köpråd - hyra sportbil till bröllop

Endid
14 juli 2018 · 130 Inlägg

Hej!

med kort varsel så avbokade ägaren det planerade fordonet så nu står vi utan.
söker tips och råd på hur eller vart man kan hitta en tex R8/lambo cab eller motsvarande sportbil till lördagen den 28 juli.

Kanske finns det någon vänlig själ här som antingen har eller känner någon som har en lösning?

Plats: linköping

Tack på förhand!

Audi S4 (2011)
JN1975
14 juli 2018 · 234 Inlägg

Sixt brukar kunna fixa fram lite mer exklusiva bilar att hyra. Iaf i Malmö. Tex. kör alla gangstrar hyrbilar från dem här nere smile

Volvo V70 D5 "Polestar" (2008)
Saab 9-3 SS "Linearplus" (2005)
Ford Econoline E-150 "Van" (1989)
Endid
14 juli 2018 · 130 Inlägg

Låter som att dom har bättre utbud i malmö än linköping, en minicooper var det sportigaste dom hade hehe

får hoppas på att någon här inne har någon lämplig bil då kanske smile

Audi S4 (2011)
torsen
14 juli 2018 · 7 198 Inlägg

Måste du ha en "sportbil"?
Jag  lånade ut min 2CV till en son som "fraktade" 4 ungdomar vid studeneexamen för några veckor sedan.
Gällde dock bara transporten till studentbalen.
Gå in på citroenakuten och ställ frågan där om någon i Linköping vill låna ut/köra brudparet.
För att hyra krävs att många saker ska uppfyllas - men låna ut är en helt annan sak, och en helt annan kostnad än att hyra en "sportbil".
Lycka till.

Endid
15 juli 2018 · 130 Inlägg

låna/hyra jag bryr mig inte så mycket om teknikaliteten bakom. jag behöver bilen ca 500 meter till max 5 kilometer om det går att ordna.. det rör sig alltså inte om någon buskörning en heldag utan endast från kyrkan till antingen bakom knuten eller till festen (förhoppningen).. men ja en  bil av det sportigare slaget är vad vi söker smile

tack för förslagen dock !thumbsup!

Audi S4 (2011)
panda666
15 juli 2018 · 4 228 Inlägg

Endid skrev:
låna/hyra jag bryr mig inte så mycket om teknikaliteten bakom. jag behöver bilen ca 500 meter till max 5 kilometer om det går att ordna.. det rör sig alltså inte om någon buskörning en heldag utan endast från kyrkan till antingen bakom knuten eller till festen (förhoppningen).. men ja en  bil av det sportigare slaget är vad vi söker smile

tack för förslagen dock !thumbsup!

förlåt men really? ja kunde inte hålla mig sorry. ja kan gå me på att låta er köra några km med min fina 850, bättre lyx än så finns ej, men ni borde dra ner rutorna för ac funkar ej!^^

Senast redigerat av panda666 (15 juli 2018)

Mangisen
15 juli 2018 · 1 034 Inlägg

panda666 skrev:

Endid skrev:
låna/hyra jag bryr mig inte så mycket om teknikaliteten bakom. jag behöver bilen ca 500 meter till max 5 kilometer om det går att ordna.. det rör sig alltså inte om någon buskörning en heldag utan endast från kyrkan till antingen bakom knuten eller till festen (förhoppningen).. men ja en  bil av det sportigare slaget är vad vi söker smile

tack för förslagen dock !thumbsup!

förlåt men really? ja kunde inte hålla mig sorry. ja kan gå me på att låta er köra några km med min fina 850, bättre lyx än så finns ej, men ni borde dra ner rutorna för ac funkar ej!^^

Du kan väl låna ut din lyxiga Lexus istället? wink

torsen
15 juli 2018 · 7 198 Inlägg

Ursäkta men...….
Är det inte meningen att brudparet ska åka ÖPPET från kyrkan till matbespisningen/utskänkningen?
Vad vore då elegantare att anlända stående i baksätet på en öppen Citroen 2CV?

Som barnbarnet med moatjé till slottsmiddagen efter studentexamen.

trubbelturbo
15 juli 2018 · 1 442 Inlägg

torsen skrev:
Ursäkta men...….
Är det inte meningen att brudparet ska åka ÖPPET från kyrkan till matbespisningen/utskänkningen?
Vad vore då elegantare att anlända stående i baksätet på en öppen Citroen 2CV?

Som barnbarnet med moatjé till slottsmiddagen efter studentexamen.

En Lamborghini cab är väl också öppen med CAPS LOCK?

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
panda666
15 juli 2018 · 4 228 Inlägg

Mangisen skrev:

panda666 skrev:

Endid skrev:
låna/hyra jag bryr mig inte så mycket om teknikaliteten bakom. jag behöver bilen ca 500 meter till max 5 kilometer om det går att ordna.. det rör sig alltså inte om någon buskörning en heldag utan endast från kyrkan till antingen bakom knuten eller till festen (förhoppningen).. men ja en  bil av det sportigare slaget är vad vi söker smile

tack för förslagen dock !thumbsup!

förlåt men really? ja kunde inte hålla mig sorry. ja kan gå me på att låta er köra några km med min fina 850, bättre lyx än så finns ej, men ni borde dra ner rutorna för ac funkar ej!^^

Du kan väl låna ut din lyxiga Lexus istället? wink

hehe 850 är mycke lyxigare, röd färg och en riktig gunghäst. Vad mer önskas? är perfekt. orka åka lambo, dom är fett trånga och kommer säkert bli mke svettigt.

torsen
15 juli 2018 · 7 198 Inlägg

Jovisst, men då kan man inte anlända ståndsmässigt med chaufför.
En VW 1200 kabriolett är också att rekommendera.
Liksom övriga 2 eller 4-dörrars 4-sitsiga öppna bilar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang