Bildelar från autodoc?

Hilmer
18 april 2021 · 1 776 Inlägg

granadadr skrev:

MickeEng skrev:
Hallå!
Har handlat massor med delar till hela familjens bilar där(samtliga Volvo), leverans inom en vecka. Blev fel bärarmar en gång men var inte några problem att byta jag som beställt fel p.g.a att det fanns tre olika att välja mellan, som sagt måste vara noga med när man beställer kolla med chassinr och orginalnr om man har det. Super nöjd med dom.

nuförtiden brukar det tyvärr ta mer mot 2 veckor,, tar 3-4 dagar bara för att ordern är klar att skickas ,,  sad

När jag nu senast la beställning på en lördag (27/2) så hade jag delarna hemma på tors-fredag, så det verkar skilja en del.

Brådhis * Voff voff *
18 april 2021 · 10 244 Inlägg

Hilmer skrev:

granadadr skrev:

MickeEng skrev:
Hallå!
Har handlat massor med delar till hela familjens bilar där(samtliga Volvo), leverans inom en vecka. Blev fel bärarmar en gång men var inte några problem att byta jag som beställt fel p.g.a att det fanns tre olika att välja mellan, som sagt måste vara noga med när man beställer kolla med chassinr och orginalnr om man har det. Super nöjd med dom.

nuförtiden brukar det tyvärr ta mer mot 2 veckor,, tar 3-4 dagar bara för att ordern är klar att skickas ,,  sad

När jag nu senast la beställning på en lördag (27/2) så hade jag delarna hemma på tors-fredag, så det verkar skilja en del.

Samma här senast. Beställde på helgen och fick det fredagen därefter. Är väl okej leveranstid.

Dock passade inte luftfiltret, men det köpte jag över disk på AD Bildelar istället. Vad filtret Autodoc skickade ska passa till är en gåta eftersom artikelnumret leder tillbaka till min bil... big_smile Men det får väl ligga i förrådet 5-7 år så slänger jag det sedan. Då brukar det ta max 1 månad tills man behövde det och då får jag ju veta vad det passade till...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Utmarks-Loke
18 april 2021 · 5 809 Inlägg

Det känns ibland som att autodoc har standardgrejerna lätt åtkomliga, men vill man ha något utöver det så får man de där långa leveranstiderna på två veckor. Då finns det väl på något enda litet lager i någon avkrok nere i Europa

granadadr
19 april 2021 · 7 268 Inlägg

får se gjorde beställning  i fredags kväll på slapperstag till en hyundai å en packning till ford granada smile  uppdaterar när dem kommit

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
mb_pucken
19 april 2021 · 5 083 Inlägg

Har under vintern beställt en massa bussningar, stag, och bromsdelar till bakvagnen på mercan. Levererastiden har varierat mellan en vecka och två veckor vid dom olika beställningarna.
Beställer man "vanliga" delar så brukar det gå fortare medans udda delar tar längre tid.
Antar att autodoc samarbetar och köper in delar från olika underleverantörer och därför drabbas av leveranstid.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang