Ljudbygge i Volvo V40 CC 2016

gonzolito
27 juli 2018 · 73 Inlägg

Hej

Jag har letat ett tag nu och vet hur jag ska utöka ljudet i min V40 CC. MEN, har någon här inne gjort det och isåfall, hur @#$!% fick ni igenom en strömkabel från motorutrymmet till kupén? Trååååångt.

Mvh,
Carl

Senast redigerat av gonzolito (28 juli 2018)

244Lover
28 juli 2018 · 103 Inlägg

gonzolito skrev:
Hej

Jag har letat ett tag nu och vet hur jag ska utöka ljudet i min V40 CC. MEN, har någon här inne gjort det och isåfall, hur @#$!% fick ni igenom en strömkabel från motorutrymmet till kupén? Trååååångt.

Mvh,
Carl

Borra hål i huven och dra kabeln längs sidan på bilen som i back to the future bilen hahah lol

https://i.ytimg.com/vi/B3E2hdC0wM0/maxresdefault.jpg

Volvo 244 dl "Numera DL Turbo" (1981)
Mack Forum- och sitemoderator
29 juli 2018 · 26 111 Inlägg

Undersök om där inte finns en kabelgenomföring någonstans ovanför pedalerna. Vet inte om det är så på dessa modeller men min gamla V70 hade så, tillika 800-serien. Förmodligen flera.
Kan ju vara ett genomgående tema de fortsatt med också framåt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
gonzolito
29 juli 2018 · 73 Inlägg

Jag har gjort det på ett antal bilar för just där du säger. Det brukar t o m finnas som gumminipplar man kunde köra kabeln igenom men denna har inget vad jag kan hitta. Tänkte därför att om någon redan gjort det så kunde jag spara tid.

Catoxxo
29 juli 2018 · 324 Inlägg

Är det en automat så tar du gummigenomföringen där kopplingspedalen annars sitter placerad. Är det en manuell så tar du gummigenomföringen där man annars drar in kabel för kupévärmaruttag, golvet på passagerarsidan i framkant.

gonzolito
29 juli 2018 · 73 Inlägg

Ahaa, ok, ska kolla sen hur det ser ut. (Det är en AUT).

Tack för tipset.

gonzolito
30 juli 2018 · 73 Inlägg

Har nu kollat igen efter kabelgenomföringar i torpedväggen. Helt otroligt va svårt det ska vara...hittar inget då det sitter en tjock ljudisoleringsmatta. Vill inte gärna skära sönder den. Kollar jag i motorutrymmet för att se var jag överhuvudtaget kan dra en kabel så ser det mörkt ut. De har verkligen utnyttjat varenda cm3... fler tips?

Senast redigerat av gonzolito (30 juli 2018)

gonzolito
11 augusti 2018 · 73 Inlägg

Jag löste det till slut! Jäklar vilket lyft!!! High performance systemet i all ära men det där extra, nu finns det där!

//Gonza

Senast redigerat av gonzolito (11 augusti 2018)

Djo
11 augusti 2018 · 10 157 Inlägg

gonzolito skrev:
Jag löste det till slut! Jäklar vilket lyft!!! High performance systemet i all ära men det där extra, nu finns det där!

//Gonza

Motorvärmarkabel genomföringen eller ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
gonzolito
17 augusti 2018 · 73 Inlägg

Nope...jag gick yttervägen. Från motorrummet, ner längs med hjulhuset, via skyddsplattor och annat under så det gick alldeles utmärkt att gå den vägen, stripa och sedan upp in i bagaget via ett gummilock på vänster sida. Det blev skitbra.

Djo
18 augusti 2018 · 10 157 Inlägg

gonzolito skrev:
Nope...jag gick yttervägen. Från motorrummet, ner längs med hjulhuset, via skyddsplattor och annat under så det gick alldeles utmärkt att gå den vägen, stripa och sedan upp in i bagaget via ett gummilock på vänster sida. Det blev skitbra.

Ja går ju det med annars är motorvärmar genomföringen riktigt bra men har du motorvärmare blir det tajt få igenom något där smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang