TPMS seat leon, nya hjul saknar TPMS

S-AXELSSON S-AXELSSONS
9 augusti 2018 · 94 Inlägg

Hej. Som ämnet låter så berör min fråga TPMS. Köpte nyligen en nyare Seat Leon St från 2015. Den har däcktrycksövervakning, men köpte nya sommarhjul och de saknar detta. Hur gör man för att slippa varningslampan? Eller måste de montera detta i de nya hjulen. Gäller isåfall både sommar- och vinterhjul.
Mvh Simon

Lev livet!
Seat LEON TSI 110 ST "Familjebilen" (2015)
Seat LEON TSI 110 CONNECT "Extrabilen" (2016)
Soulman
9 augusti 2018 · 1 271 Inlägg

S-AXELSSON skrev:
Hej. Som ämnet låter så berör min fråga TPMS. Köpte nyligen en nyare Seat Leon St från 2015. Den har däcktrycksövervakning, men köpte nya sommarhjul och de saknar detta. Hur gör man för att slippa varningslampan? Eller måste de montera detta i de nya hjulen. Gäller isåfall både sommar- och vinterhjul.
Mvh Simon

Är du säker på att du har TPMS i bilen? Eller är det indirekt TPMS?

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
simlar
9 augusti 2018 · 5 516 Inlägg

Se till så att du korrekt däcktryck och prova spara däcktrycken genom menyn i stereon, dom flesta av dessa har däcktrycksövervakning genom ABS-givarna och kräver inga speciella sensorer i hjulen.
Däremot om det i menyn går att se däcktrycken så måste man ha däcktryckssensorer i hjulen.

Senast redigerat av simlar (9 augusti 2018)

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
S-AXELSSON S-AXELSSONS
9 augusti 2018 · 94 Inlägg

Hej. Det är en bra fråga, får kolla detta. Så om jag kan se lufttrycket i bilen eller inte. Tror nämligen bara den varnar för vilket hjul det är men mins ej om lufttryck stod. Återkommer när jag kollat. Tack för eran hjälp smile

Lev livet!
Seat LEON TSI 110 CONNECT "Extrabilen" (2016)
Seat LEON TSI 110 ST "Familjebilen" (2015)
S-AXELSSON S-AXELSSONS
10 augusti 2018 · 94 Inlägg

Soulman skrev:

S-AXELSSON skrev:
Hej. Som ämnet låter så berör min fråga TPMS. Köpte nyligen en nyare Seat Leon St från 2015. Den har däcktrycksövervakning, men köpte nya sommarhjul och de saknar detta. Hur gör man för att slippa varningslampan? Eller måste de montera detta i de nya hjulen. Gäller isåfall både sommar- och vinterhjul.
Mvh Simon

Är du säker på att du har TPMS i bilen? Eller är det indirekt TPMS?

Hej. Det är via abs-kransen. Tack för tipset om att det fanns två.

Lev livet!
Seat LEON TSI 110 CONNECT "Extrabilen" (2016)
Seat LEON TSI 110 ST "Familjebilen" (2015)
S-AXELSSON S-AXELSSONS
10 augusti 2018 · 94 Inlägg

simlar skrev:
Se till så att du korrekt däcktryck och prova spara däcktrycken genom menyn i stereon, dom flesta av dessa har däcktrycksövervakning genom ABS-givarna och kräver inga speciella sensorer i hjulen.
Däremot om det i menyn går att se däcktrycken så måste man ha däcktryckssensorer i hjulen.

Hej. Tack för tipset. Visade sig vara via abs-kransen.

Lev livet!
Seat LEON TSI 110 CONNECT "Extrabilen" (2016)
Seat LEON TSI 110 ST "Familjebilen" (2015)
Soulman
10 augusti 2018 · 1 271 Inlägg

S-AXELSSON skrev:

Soulman skrev:

S-AXELSSON skrev:
Hej. Som ämnet låter så berör min fråga TPMS. Köpte nyligen en nyare Seat Leon St från 2015. Den har däcktrycksövervakning, men köpte nya sommarhjul och de saknar detta. Hur gör man för att slippa varningslampan? Eller måste de montera detta i de nya hjulen. Gäller isåfall både sommar- och vinterhjul.
Mvh Simon

Är du säker på att du har TPMS i bilen? Eller är det indirekt TPMS?

Hej. Det är via abs-kransen. Tack för tipset om att det fanns två.

Strålande och grattis. TPMS är något som kommit att bli en totalt onödigt hög kostnad för dem som har det. Indirekt TPMS fungerar utmärkt och är helt underhållsfritt.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang