Citroen nemo 2011 1,2 hdi

fredrikhenriksson
10 augusti 2018 · 7 Inlägg

Hallå och hej . Fick tag på en citroen nemo 2011 1,2 hdi. Enlighet förra ägaren så dog bilen vid färd. Och efter det så går bilen inte igång.  Jag bad en vän koppla in dator i bilen , för att se om det finns några felkoder.  Men det va bara airbagen som visades på datorn. Så jag lämnade in bilen på Mekonomen.  Så de kopplade också in sin dator . Men de hittade inte något fel på bilen .  Bilen går på startmotorn,  men mera än så händer det inte . De sa att de kommer fram diesel till pumpen.  Någon som har vart med om något liknade?  Och vad kan det ha för fel , när det inte blir några felkoder på bilen ?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 augusti 2018 · 4 917 Inlägg

Jag tippar på att pumpen lagt av.
Om inte, så är det väl insprutet..
Kolla säkringar först.

Senast redigerat av bilknuffaren (10 augusti 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
xXSammy
10 augusti 2018 · 6 569 Inlägg

Prova blockera EGRen, fastnar de öppna vill inte många PSA dieslar starta.

De/Dem
fredrikhenriksson
10 augusti 2018 · 7 Inlägg

tack för tipset, men alla säkringar är hela. Borde det inte bli en felkod om insprutet har pajat?

Senast redigerat av fredrikhenriksson (10 augusti 2018)

fredrikhenriksson
10 augusti 2018 · 7 Inlägg

xXSammy skrev:
Prova blockera EGRen, fastnar de öppna vill inte många PSA dieslar starta.

Tack för tipset.  Blir att göra ett försök till kvällen.  Men bör det inte bli felkod om egren krånglar??

Djo
10 augusti 2018 · 10 157 Inlägg

Kan nästan garantera EGR inte alltid dom sätter felkod men är standardfel om dom inte startar.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
fredrikhenriksson
10 augusti 2018 · 7 Inlägg

Djo skrev:
Kan nästan garantera EGR inte alltid dom sätter felkod men är standardfel om dom inte startar.

Ok,då får man ju hoppas på att det är de som är felet

Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 augusti 2018 · 13 734 Inlägg

en öppen egr som mekaniskt fastnat ger inga som helst felkoder och bilen går inte..möjligen om du drar igång den i hög fart att den går att köra med öppen egr..  inget ovanligt på någon bil att dom fastnar..  är det egr plugga skiten och programera bort dyngat för det förstör bara motorn endå

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 augusti 2018 · 4 917 Inlägg

Ja, vi får väl se om det var egr så småningom och då har jag lärt mig något.. smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang