Bilen rycker till

Hnx
15 augusti 2018 · 13 Inlägg

Hej!


Det är så att bilen rycker till när jag ska börja åka alltså vid 1-2 växel men kan även hända vid 4-5 växel. Känns som att det blir kärringstopp men så fort man gasar lite extra så är det bra. Kollade med en mekaniker och han hittade inget fel för att jag ville att han skulle kolla på motorkuddarna om det var dem som jag har läst på nätet men det var inga fel med dom.

Jag motor tvättade lite lätt och torkade av med duk för några dagar sen men samma dag hände det inget men dagen efter på morgonen när jag skulle åka till jobbet så började det med att det rycker till. Annars så har det aldrig hänt något sådant innan.

Vad kan det vara?

Bil: Renault Laguna 1.6 16v 1998.

/Hnx

Senast redigerat av Hnx (15 augusti 2018)

Utmarks-Loke
15 augusti 2018 · 5 833 Inlägg

Sånt där kan vara svårt att hitta men jag skulle börja med att kolla över tändningsgrejerna. Tändkablar och fördelare om det finns, annars tändspolar

Paul39
17 augusti 2018 · 17 Inlägg

Felsökning a la living hell.. Lite som när en dator inte vill starta kan bero på alla tänkbara olika orsaker.

Jag hoppas du finner lösningen hur som helst, lycka till!

jaka54
17 augusti 2018 · 5 719 Inlägg

Hej!
Rycker?? Det är inte så att kopplingen rycker?

Hnx
18 augusti 2018 · 13 Inlägg

Hej!

Det löste sig med att byta tändstift. Dem var rostiga, svarta och lite kalk. Blev helt nya och bilen blev otroligt pigg. Rengjorde tändspolen och blåste i hålen för att torka ut sedan tog jag av dem gamla och in med dom nya vilket löste problemet!

Tack för alla svar!

Senast redigerat av Hnx (19 augusti 2018)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang