Jag har en 765 V6 1988 som tänder fel 20-25öd

tommya111
18 augusti 2018 · 139 Inlägg

Hej jag har en volvo 760 med V6 som jag inye får ordning på. När jag använder tändnings pistolen eller vad den heter visar det att bilen tänder på 20-25 öd och den ska ha 16 + - 2 i tändning har justerat väntiler  kollat kedjorna så dom sitter rätt flera gånger bytt alla komponenter till tändning kablar, rotor, rotor lock, tändspole allt utom tändplattan eller vad den heter den på innerskärmen. bestämde original tändstift ifall det skulle krångla ngk och dessa va tydligen inget bra

Någon som har förslag?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 augusti 2018 · 4 917 Inlägg

Frågan är hur du kom på detta?
Har du fifflat med motorn på något sätt då du satt dig i denna sitsen?
För läser man ditt inlägg så är det nästan bara tändfördelaren kvar som ska vridas rätt..

Senast redigerat av bilknuffaren (18 augusti 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
tommya111
18 augusti 2018 · 139 Inlägg

Nej jag har inte fifflat mkt med den alls den misständer och jag bytte tänddelar och det fortsatte så Jag tog min tändpistol och kollade och såg att det inte stämde och sedan dess har jag försökt få det att fungera och jag har slut på idéer och fördelar är fast på denna då B280F glömde skriva det. Så det går inte att vrida på den en mm sitter fast med 3 skruvar rakt in i toppen.

Om det inte möjligen kan vara kedjorna som sträckt sig så det blir fel men jag tycker det är mkt fel för lite spänn har i kedjorna.

zzr94092
18 augusti 2018 · 4 378 Inlägg

Ingen vacumklocka på fördelaren?

tommya111
18 augusti 2018 · 139 Inlägg

Nix ingen justering alls på fördelar eller vakumklocka den är fast monterad på kammen och toppen dom på en b230f typ fast utan vrid funktionen till inställning

tommya111
18 augusti 2018 · 139 Inlägg

Den sitter fast och har 0% justering  på något vis alls. Det är därför jag tycker det är så konstigt och inte kan komma på vad det är.

tommya111
18 augusti 2018 · 139 Inlägg

Funderar på att flytta kammarna en kugg men då får man säkert samma fel fast närmare noll i stället kanske.

tommya111
19 augusti 2018 · 139 Inlägg

Ingen med idéer?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang