Ljud till garage. Tips önskas

KolGruvan
8 september 2018 · 1 450 Inlägg

Nu vet ja inte om tråden hamnade rätt. Kanske skulle vart  off topic då det handlar om garage . Aja.
Ja tänkte fixa lite ljud till garaget. Kör för tillfället på  ett bilbatteri med bil stereo 12v.
Har ni något bra tips på nån vanlig stereo t 220v som har usb osv som man kan koppla några högtalare till så man får schysst ljud i garaget?
Googlade lite och fick upp allt möjligt konstigt . Nån annan som har gjort nåt liknande ?
länka till nån stereo man kan ha i vanligt vägguttag big_smile

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
caromania Forummoderator
9 september 2018 · 9 296 Inlägg

Jag kör med ett par sjyssta datorhögtalare inklusive bas och sedan en bluetooth-mottagare. Resten fixar mobilen och Spotify.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 september 2018 · 17 455 Inlägg

caromania skrev:
Jag kör med ett par sjyssta datorhögtalare inklusive bas och sedan en bluetooth-mottagare. Resten fixar mobilen och Spotify.

Samma här.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 september 2018 · 14 039 Inlägg

Jag kör med en gammal stereo med 5-cdväxlare. Funkar alldeles utmärkt. Men det kanske är gammalmodigt idag för jag har inte spotify eller dylika saker.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
mb_pucken
9 september 2018 · 5 087 Inlägg

Jag kör en gammal receiver från min hemmabio för tillfället och sedan cromecast audio som får stå för Spotify osv.
Funkar skitbra men kräver wifi :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 september 2018 · 13 731 Inlägg

6x9or i lådor och sen ett mini amp från kina med bt.. dom ligger på runt 2x50watt  så det räcker rätt långt tar ingen plats och inget krångel smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
rcy
10 september 2018 · 1 705 Inlägg

Jag köpte en sån här, helt utan förväntningar eller förhoppningar, men den har funkat helt fantastiskt bra.
Driver två rätt stora hemmahögtalare utan problem. Den har USB, minneskort, FM och blåtand. Sitter fastskruvad under arbetsbänken i garaget där den är lättåtkomlig men aldrig i vägen.
Med tanke på vad den kostar så är det helt otroligt att den funkar överhuvudtaget, men jag kan faktiskt inte hitta någonting alls att klaga på.
Tänk på att du behöver en 12v adapter för att driva den, men finns på eBay det också om man inte redan har en.

https://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Mini … 1ebc23d0c6

Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
BMW 320i "tysken" (2007)
Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
Fjong
13 september 2018 · 1 494 Inlägg

Skulle kollat på nån äldre reciever eller kanske nått 2 kanals steg, brukar gå att komma över billigt. Har man tålamod kan man till och med få riktigt bra grejer för småpengar. Köpte en budget pioneer 5.1 reciever med pre out, hdmi och annat bra att ha för 200kr, ingen värsting pryl men med lättdrivna högtalare behövs inte mycket. Köpte också en 12 bands analog eq för en hundring, ska bara få tummen ur och göra nått med det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang