Kort o gott en VW 1200 kaross på ett Arctic Cat Wildcat chassie och div runt omkring. Chassiet väger ca 600 kg och har 95 hk. Fyrhjulsdrift, hög & låg samt diffspärr och 45 cm fjädringsväg. Tänker att resultatet blir en avkomma från en trophytruck efter ett fullbordat samlag med en ratrod typ.
Projekttråd Arctic Cat Wildcat 1000i HO VW 1200 baja hybrid.
Ja... Man vars ju tvungen då att starta en forumtråd för att starta ett projekt.. (för tillfället surrealistiskt dåligt insatt i hur denna hemsida fungerar)
Hämtbild. Investerat i en sleten men potent 1200 kaross.
Inknölad i garaget och i bakgrunden kan man glimta chassiet som skall sammanlänkas med karossen.
Sköt lite från höften med tejpningen av linjerna där tigersågen skulle få jobba bort lite överflöd.
Kapad.
Eftersom karossen var ett uns anorektisk för chassiet fick det även bli en klyvning på längden.
Potent klyka.
19.8 cm pålägg som en riktigt true kolesterolkung från Tjockholmen.
Punktat och fikat lite.
Första grov-inpassningen gjord (fick gå på med vinkelslipen som en pistmaskin i en hemslöjdsbutik).
Yxa ihop nya trösklar samt förnya bäst före datum på div plåt.
Hängde på lite plastskärmar o nån dörr jag snubblade rätt på.
Tog ytterligare en sväng runt Tjockholmen i sann biggest loser anda tuggandes på en smörboll.
Jalusi måste man ju ha. Orka bredda ett jalusi i plast tänkte jag och dök ner i en container och håvade fram lite metall.
Tänker dock ge mig på att gjuta en ny glasfiberhuv. Men man kan ju ångra sig...
Hade ingen bra estetisk lösning till arslet. Men jeepdunkar passar ju till allt. Man började ju fundera på att plocka fram engångsrevolvern efter x antal timmar bakom slipen.
Klart det blev en redneckcocktailspolering. Lite vatten, lite väteperoxid o lite annat...
Bytt garage, bytt ner mig typ 388% men man kan ju inte bromsa sig ur en uppförsbacke. Är en hel del kvar. Mer medialt material inom kort.
Senast redigerat av KjellSortera (12 september 2018)
Var rätt nöjd med livet här tills jag skulle lossa formen från pluggen. Hade inte riktigt insett vikten av rätt sorts släppwax + lite PVC. Men man lär sig av sina misstag och relativt smart som man är så gjöt jag inte huven först. Så den slapp jag spackla om och slipa.
Var rätt nära att det blev en väderkvarn med en hammare i varje tass. Men behöll lugnet.
Senast redigerat av KjellSortera (1 december 2018)
Min käre granne som gjuter en hel del kolfiber berättade att det var A & O att ha ett gediget släppmedel samt även en lackerad yta på pluggen. Men detta införskaffat blev gjutning helt plötsligt kul. Bild 1 är kepsformen och pluggen till huven samt en Tingarydare 2.8. Bild 2 är formen till huven.
Senast redigerat av KjellSortera (24 oktober 2018)
Helt oväsentligt rörande bygget men ska du putsa upp en gammal möglig ruta så bege till till närmsta Würth dealer och investera i en burk aktiv vindruterengöring. Bara spruta på, vänta nån minut sen torka av. Rutorna blir som nya. Satte mig i bilen tittade ut och bara njöt.
Provade med min goda kompanjon breakclean men han gick bet.
Senast redigerat av KjellSortera (1 december 2018)
Smålänningen inom mig var tveksam till att kapa en fabriksny stötfångare fram för några tusen. Men det blev mycket bättre när det väl var klart. Ska det bara mölas dit några extraljus.
Det ända jag hittade som var solidt och runt var botten på ett skruvstäd. Så fick bli ett skruvstäd i ett skruvstäd. Tillverkade 2 fästen till halvljus lyktorna.
Senast redigerat av KjellSortera (15 november 2018)
Nån mer som tycker att el är världens roligaste påhitt? Spec att felsöka när nån incest-bonde har dragit i trådarna.
Hittade tillslut ett brott i en kopplingsplint som incest-bonden valt att montera under bagagebaljan. Bra där incest-bonde. Man får endast demontera halva bilen för att komma åt den.
DieLuftWaffe skrev: Jävlar vad frän! Hur har du format plåten förresten? Efter att du hade breddat den på mitten?
Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Är plana plåtar på bredden. Sen är det skruvstädsbockning redneckstyle vid övriga skarvar. Dvs 2D sett från sidan.