Tändstift till Opel Corsa

marcooleo
22 september 2018 · 7 Inlägg

Hej!
Har en Opel Corsa 1.2 16V, 2000 Edition. Motorkod X 12 XE

Finns en hel del tändstift att välja på, men vilka är mest prisvärda? Mekonomen tar drygt 100kr/stiftet (NGK) medan Biltema har ett dubbelelektrodstift ( Brisk A-LINE 23) för endast 39:90/stift.
Bilen har gått 10000 mil endast och vill inte kompromissa allför mycket vad gäller kvalitén på reservdelar.
Så jag vore tacksam om någon kunde tipsa om ett bra billigt tändstift.
Mvh
Marc

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 september 2018 · 14 039 Inlägg

marcooleo skrev:
Hej!
Har en Opel Corsa 1.2 16V, 2000 Edition. Motorkod X 12 XE

Finns en hel del tändstift att välja på, men vilka är mest prisvärda? Mekonomen tar drygt 100kr/stiftet (NGK) medan Biltema har ett dubbelelektrodstift ( Brisk A-LINE 23) för endast 39:90/stift.
Bilen har gått 10000 mil endast och vill inte kompromissa allför mycket vad gäller kvalitén på reservdelar.
Så jag vore tacksam om någon kunde tipsa om ett bra billigt tändstift.
Mvh
Marc

Vad säger instruktionsboken?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
classexa
22 september 2018 · 193 Inlägg

Jag kör alltid på NGK. Alltid vart nöjd med de. Kanske inte de billigaste men jag vill inte snåla på tändstiften

marcooleo
23 september 2018 · 7 Inlägg

Vettemannen skrev:

marcooleo skrev:
Hej!
Har en Opel Corsa 1.2 16V, 2000 Edition. Motorkod X 12 XE

Finns en hel del tändstift att välja på, men vilka är mest prisvärda? Mekonomen tar drygt 100kr/stiftet (NGK) medan Biltema har ett dubbelelektrodstift ( Brisk A-LINE 23) för endast 39:90/stift.
Bilen har gått 10000 mil endast och vill inte kompromissa allför mycket vad gäller kvalitén på reservdelar.
Så jag vore tacksam om någon kunde tipsa om ett bra billigt tändstift.
Mvh
Marc

Vad säger instruktionsboken?

/Benny

Tyvärr ingenting vad gäller tändsrift.

marcooleo
23 september 2018 · 7 Inlägg

classexa skrev:
Jag kör alltid på NGK. Alltid vart nöjd med de. Kanske inte de billigaste men jag vill inte snåla på tändstiften

Ja NGK har jag alltid haft i de bilar jag ägt. Tack för svar. Får bli NGK

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang