Hur bli det om man blev fota av fartkameran?

BilFixare
22 september 2018 · 140 Inlägg

Jag körde ca 80-85 km på 50 väg helt missat skyltar.
Jag hade solglasögon på så jag såg inte om det blixtra till.
Men hur bli det om jag blev fota?

Presidento Of World
22 september 2018 · 3 306 Inlägg

Du åker dit antar jag? Om bilden blev bra förstås

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Utmarks-Loke
22 september 2018 · 5 809 Inlägg

Då får du cykla ett tag istället.

BilFixare
22 september 2018 · 140 Inlägg

Presidento skrev:
Du åker dit antar jag? Om bilden blev bra förstås

Jag vet att jag åker dit men jag tänkte mer om det ryker kort?

Meaganeowner
22 september 2018 · 2 250 Inlägg

Om kameran var aktiv...

BEA5T
22 september 2018 · 38 Inlägg

BilFixare skrev:
Jag körde ca 80-85 km på 50 väg helt missat skyltar.
Jag hade solglasögon på så jag såg inte om det blixtra till.
Men hur bli det om jag blev fota?

Hade blixten gått så hade du märkt det. Tro mig. Du är safe. Men försök att hålla hastigheten på 50 och under, det vore ju hemskt att köra på ett barn (eller vuxen) smile
Fortsätt att ha kul, men håll dig till 70+ vägar wink (beroende på omgivning)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 september 2018 · 13 669 Inlägg

Instämmer med ovanstående.  Du märker om du blir fotad blinkar till av bara fan.    Bara för att det står en kamera så är den inte alltid aktiv.    Har åkt förbi en som tog kort jag klarade mig. Med nöd och näppe krånglade mig ur det.  Min sambo har blivit fotad 5gånger vad jag vet och klarat sig.   Vet inte om det är för att jag stog på bilen eller fotona vart dåliga för jag har inte hört något fast det var mina bilar alla gånger. Så även om dom tar ett kort så är det inre säkert att det blir bra nog för att användas

Senast redigerat av Growe (23 september 2018)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 september 2018 · 14 007 Inlägg

Growe skrev:
Instämmer med ovanstående.  Du märker om du blir fotad blinkar till av bara fan.    Bara för att det står en kamera så är den inte alltid aktiv.    Har åkt förbi en som tog kort jag klarade mig. Med nöd och näppe krånglade mig ur det.  Min sambo har blivit fotad 5gånger vad jag vet och klarat sig.   Vet inte om det är för att jag stog på bilen eller fotona vart dåliga för jag har inte hört något fast det var mina bilar alla gånger. Så även om dom tar ett kort så är det inre säkert att det blir bra nog för att användas

Jag brukar tänka som så att det är bättre att starta 5-10 minuter tidigare istället för att få en böteslapp.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
zleepy Trucker
23 september 2018 · 1 391 Inlägg

Som resten ovan skriver, det GÅR inte att missa när kameran blixtrar, även dagtid... låg bakom en bil som körde förfort, och t.om jag reagerade trots jag låg en liten bit bakom, vet inte om det vart mer "blixtrande" för jag satt högt upp i en lastbilshytt, men märktes gjorde det utan tvekan, trots dagtid smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
granadadr
23 september 2018 · 7 268 Inlägg

Growe skrev:
Instämmer med ovanstående.  Du märker om du blir fotad blinkar till av bara fan.    Bara för att det står en kamera så är den inte alltid aktiv.    Har åkt förbi en som tog kort jag klarade mig. Med nöd och näppe krånglade mig ur det.  Min sambo har blivit fotad 5gånger vad jag vet och klarat sig.   Vet inte om det är för att jag stog på bilen eller fotona vart dåliga för jag har inte hört något fast det var mina bilar alla gånger. Så även om dom tar ett kort så är det inre säkert att det blir bra nog för att användas

din sambo hade tur,,  dem kollar alltid igenom släktens bilar,, och adressen där man är mantalskriven,, 

jag kör fegmetoden,, ALLTID solskyddet nere wink  fotad minst 10 ggr aldrig en bot

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
turbodeath
23 september 2018 · 2 452 Inlägg

dom nya kamernorna är mycket bättre som finns nu....det går ej o klara sig så lätt längre...därför dom byter kamerorna överallt nu till nya typen....

döden kommer tillbaka
zzr94092
23 september 2018 · 4 378 Inlägg

Man kan åxxå spola ruta o köra torkarna för att

skyliner_1958
24 september 2018 · 90 Inlägg

Mötte en bil som blev fotad å ja reagerade trotts att blixten kom bakom mig dagtid så de märker man väldigt väl om den e aktiv.

occutet
1 oktober 2018 · 3 Inlägg

Jag blev fotad nyligen. 111 på 80-väg. Sjukt irriterade med en enda km/h extra. Bilen står på Fru, så jag var lätt att hitta. Just nu har det kommit tre brev, jag svarar ej. Vad kan hända? Det är min plan.
Strutsa sönder allt.

zemet
1 oktober 2018 · 4 030 Inlägg

occutet skrev:
Jag blev fotad nyligen. 111 på 80-väg. Sjukt irriterade med en enda km/h extra. Bilen står på Fru, så jag var lätt att hitta. Just nu har det kommit tre brev, jag svarar ej. Vad kan hända? Det är min plan.
Strutsa sönder allt.

Du blir nog kallad till förhör snart skulle jag tro. Erkänner du inte då så blir det nog domstol.

Straffet borde bli samma i domstol som om du erkänner. Finns dock chansen att åklagare inte tar upp fallet för att bevisläget bedöms som för svagt eller liknande.

Jag hade drivit det vidare till domstol, om inte annat får du kanske behålla ditt körkort några månader/år extra:)

occutet
1 oktober 2018 · 3 Inlägg

Jag tror du har rätt. Men jag kanske borde tänkt till och tagit straffet när det fortfarande var varmt ute.  Planen är oavsett att bara strunta i allt. Så ser jag vad som sker smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 oktober 2018 · 13 669 Inlägg

Det blir ju inte värre. Men dom kommer söka dig i hemmet och ibland på jobbet. Men har du tur hamnar du långt ner i högen  och det tar 2år för då läggs det ner

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
panda666
1 oktober 2018 · 4 228 Inlägg

lol kör som galningar o sen orkar inte ta det like a good bitch, ser folk kör som svin där ute, varför så jävla bråttom? det står 100 på skylten endå folk kör 130 liksom. ta det lite lugnt? snart kommer staten minska hastigheten ute på motorvägen till 50 bara för att dårar gör det jobbit för oss andra:

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 oktober 2018 · 14 007 Inlägg

panda666 skrev:
lol kör som galningar o sen orkar inte ta det like a good bitch, ser folk kör som svin där ute, varför så jävla bråttom? det står 100 på skylten endå folk kör 130 liksom. ta det lite lugnt? snart kommer staten minska hastigheten ute på motorvägen till 50 bara för att dårar gör det jobbit för oss andra:

Varför inte starta 10 minuter tidigare. Men det kanske inte hjälper när det finns dom som ska köra väldigt mycket fortare bara för att....


Det måste ha gått väldigt fort!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka … -100-meter

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
1 oktober 2018 · 7 268 Inlägg

ää orka vara moraltant i detta fall,, har gjort en omkörning å blev klockad 27 över, lönade sig ej å gnälla,, men sånt sker wink dock kommer polisen att börja jaga dig om du har otur,, läste om en kille där polisen kom till hans jobb å gav honom kallelsen till tinget

Senast redigerat av granadadr (1 oktober 2018)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang