Renualt clio 02, vart är servoolja behållare??????

pippianna83
10 oktober 2018 · 2 Inlägg

Hej!
Varningslampan "servon" på min bil har lyst ett tag, styrningen är tung tills efter att jag har kört ett tag. Då släcks lampan och styrningen blir som vanligt.  Vad jag har läst indikerar det på att oljenivån till servon är låg.
Öppnar motorhuven, läser instruktionsboken i den står det att det skall finnas en servo oljebehållare precis i anslutning till där man fyller på spolarvätska. Men den saknas på min bil. Vi har letat där ögat kan nå för att finna vart denna behållare är men utan resultat, försökt även att hitta något om detta på nätet men finner inget även här. Läste att på skoda fabian sittter denna behållare under batteriet, vet någon om det är något liknande på denna modell?
Tacksam för svar // Mvh Anna

Senast redigerat av pippianna83 (10 oktober 2018)

torsen
10 oktober 2018 · 7 235 Inlägg

Vet inte mycket om Clio.
På en del bilar är behållaren för servoolja sammanbyggd med pumpen, som är remdriven.
Åk till en mindre allbilsverkstad. Där kan du nog få hjälp med påfyllning.
Lycka till.

spillolja
10 oktober 2018 · 4 024 Inlägg
Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
pippianna83
10 oktober 2018 · 2 Inlägg

Tack för svar!
inlägget från youtube hade jag faktiskt redan sätt i mitt sökande men där som den visas på klippet är den inte. Den finns som sagt inte där ögat kan se den!
Jag får väl ta den till en verkstad, känns onödiga pengar bara.
Tack ändå!

Mew
10 oktober 2018 · 2 160 Inlägg

Ta en bild på hela motorrummet och lägg upp här! Kanske hjälper oss att hitta den. smile

Utmarks-Loke
11 oktober 2018 · 5 836 Inlägg

Är det helt säkert att det inte är elektriskt styrservo på en sådan?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang