ABS-lampan på besiktningen

Sukkan
19 oktober 2018 · 451 Inlägg

Jag koppla check engin lampan till oljeyryckslampan på en v70 97a till en granne för några år sedan och det har funkat bra på besiktningen 😁

caromania Forummoderator
20 oktober 2018 · 9 296 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Blir lite nyfiken...Ligger svårigheten att få tag på givare? eller ny ABS enhet?

Sannolikt är det givare som gett upp men jag vet inte. Bilen har stått ute ett par år och med 30år på nacken så är det lite grottigt faktiskt. ABS-enheten skullle säkert gå att hitta begagnad via mina kontakter men givarna är lite knepigare. Samtidigt hade ”inga” bilar ABS då och att köra utan ABS är inget problem i sig, det gjorde vi ju förr?

Värdet på bilen kan säkert komma att bli högre, redan nu betalar folk 30-70k för dessa på kontinenten, men jag kan inte gräva ner en massa cash i en nollbudgetbil. Självklart är den långsiktiga planen att se till att den kommer upp i en hög standard men att betala 10.000kr för att få ABS-lampan att slockna inför besiktningen ligger inte på agendan.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
engolf
20 oktober 2018 · 3 235 Inlägg

Det går helt säkert hitta en givare som passar. Finns ju en del originalkataloger med övergångar till andra art.nummer som är kompatibla.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang