Fläckar på klädseln

V4Bergman
21 oktober 2018 · 140 Inlägg

Hej!

På passagerarstolen är det några svarta prickar som jag funderar över hur jag ska få bort. jag har kikat på Turtlevax klädseltvätt med inbyggd borste men osäker på om den kommer hjälpa. Och har tyvärr inte tillgång till en sådan klädseltvätt som är som en dammsugare.

SAAB = Snor Alltid Alla Brudar
Saab 9-3 Aero "Trud" (2000)
Saab 96 V4 "Idun" (1974)
jaka54
21 oktober 2018 · 5 715 Inlägg

Hej!
Konstra inte till saker och ting! Ta bara en trasa och varmt vatten och lite tvättmedel!

caromania Forummoderator
21 oktober 2018 · 9 296 Inlägg

Jag rekommenderar Arcticclean Interior clean från Pingens. Löjligt effektivt medel för alla ytor. Jag köpte en enlitersflaska för någon hundring för ett par tre år sedan och eftersom man späder den väldigt mycket så räcker den galet länge. Min är fortfarande nästan full och då har jag tvättat ur kanske 7-8bilar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
21 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

caromania skrev:
Jag rekommenderar Arcticclean Interior clean från Pingens. Löjligt effektivt medel för alla ytor. Jag köpte en enlitersflaska för någon hundring för ett par tre år sedan och eftersom man späder den väldigt mycket så räcker den galet länge. Min är fortfarande nästan full och då har jag tvättat ur kanske 7-8bilar.

Detdär ska jag ta och prova på min japanare..
Tack för tipset..
Behöver dock bara 1 dl, för man lägger väl inte ut hundringar på något som bara tar plats och bara används 1 gång..sad

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
caromania Forummoderator
21 oktober 2018 · 9 296 Inlägg

bilknuffaren skrev:

caromania skrev:
Jag rekommenderar Arcticclean Interior clean från Pingens. Löjligt effektivt medel för alla ytor. Jag köpte en enlitersflaska för någon hundring för ett par tre år sedan och eftersom man späder den väldigt mycket så räcker den galet länge. Min är fortfarande nästan full och då har jag tvättat ur kanske 7-8bilar.

Detdär ska jag ta och prova på min japanare..
Tack för tipset..
Behöver dock bara 1 dl, för man lägger väl inte ut hundringar på något som bara tar plats och bara används 1 gång..sad

Och du bor förstås inte i Stockholmsområdet?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
torsen
22 oktober 2018 · 7 230 Inlägg

caromania skrev:
Jag rekommenderar Arcticclean Interior clean från Pingens. Löjligt effektivt medel för alla ytor. Jag köpte en enlitersflaska för någon hundring för ett par tre år sedan och eftersom man späder den väldigt mycket så räcker den galet länge. Min är fortfarande nästan full och då har jag tvättat ur kanske 7-8bilar.

Hur är medlet på tygklädsel efter att man råkat spilla en inte oansenlig mängd vatten på sätet.
När vattnet torkat uppstod en kraftig "ring" runt den f d vattenfläcken.

caromania Forummoderator
22 oktober 2018 · 9 296 Inlägg

torsen skrev:

caromania skrev:
Jag rekommenderar Arcticclean Interior clean från Pingens. Löjligt effektivt medel för alla ytor. Jag köpte en enlitersflaska för någon hundring för ett par tre år sedan och eftersom man späder den väldigt mycket så räcker den galet länge. Min är fortfarande nästan full och då har jag tvättat ur kanske 7-8bilar.

Hur är medlet på tygklädsel efter att man råkat spilla en inte oansenlig mängd vatten på sätet.
När vattnet torkat uppstod en kraftig "ring" runt den f d vattenfläcken.

Vet inte men mitt senaste inköp är förbannat skitigt och har tygklädsel så den som lever får se. På en Yaris jag hade blev tyget fläckfritt men vad det var för fläckar vet jag inte.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
jaka54
22 oktober 2018 · 5 715 Inlägg

Hej!
Torkade du inte upp allt vatten???

Mew
22 oktober 2018 · 2 156 Inlägg

caromania skrev:
Jag rekommenderar Arcticclean Interior clean från Pingens. Löjligt effektivt medel för alla ytor. Jag köpte en enlitersflaska för någon hundring för ett par tre år sedan och eftersom man späder den väldigt mycket så räcker den galet länge. Min är fortfarande nästan full och då har jag tvättat ur kanske 7-8bilar.

Håller med om denna. Riktigt bra och räcker "för evigt"!  Har blivit min go-to interiörrengöring för alla ytor.

torsen
23 oktober 2018 · 7 230 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Torkade du inte upp allt vatten???

Antar du åsyftar mitt tidigare inlägg.
Nej, jag upptäckte att jag skruvat på locket på vattenflaskan snett efter flera timmar, så det fanns inget vatten att torka upp. Det hade sugits upp av sätesklädseln.

jaka54
23 oktober 2018 · 5 715 Inlägg

Hel!
Allt du behöver göra är att ta varmt vatten ,skurpulver och en trasa eller borste och skrubba hela stolen ...och sedan torka upp och sedan blöta på med  varmt vatten och slutligen torka upp! Konstra inte till det med en massa medel.

caromania Forummoderator
23 oktober 2018 · 9 296 Inlägg

jaka54 skrev:
Hel!
Allt du behöver göra är att ta varmt vatten ,skurpulver och en trasa eller borste och skrubba hela stolen ...och sedan torka upp och sedan blöta på med  varmt vatten och slutligen torka upp! Konstra inte till det med en massa medel.

Å andra sidan... så får man ett medel som är mer effektivt än vanligt tvättmedel, som dessutom inte bleker tyget, som är betydligt mer lättarbetat och som kanske kostar 50öre per tvätt. Är man riktigt snål så kan man gå ihop 3-4 kompisar och dela, så blir det ca 50kr var och medlet kommer räcka att tvätta ur massor av bilar. Och ja, jag är tillräckligt gammal för att ha tvättat ur bilar på alla mormors vis och jag hävdar, påstår, menar, tycker och verkligen påpekar tack vare erfarenhet och empiri att det är värt de 50örena per tvätt att ha ett medel som gör jobbet lättare och bättre. Du har fastnat i TV-shopsträsket Jaka. Dra ur skallen nu. Snälla.

Edit: använder du förresten drillborr eller elektrisk borrmaskin?

Senast redigerat av caromania (23 oktober 2018)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
jaka54
23 oktober 2018 · 5 715 Inlägg

Hej!
Jag har också lång erfarenhet att fixa bilar alla sätt och vis och när man läser insändare som tror man måste köpa en massa medel för att tvätta av något så enkelt som en tygstol så blir man lite undrande. Man ska inte konstra till det som inte behöver konstras till.

caromania Forummoderator
23 oktober 2018 · 9 296 Inlägg

Ok Jaka, men du får väl ändå erkänna att skillnaden mellan dig och mig då blir att jag testat medlet jag beskriver och att jag har en jämförelse att komma med. Men det är ok, man kan borra ur avdragna skruvar med drillborr också.

Jag väntar här borta med en kopp kaffe så kan du ansluta sen när du är klar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang