Volvo 850 tändningslås

RichardW99
22 oktober 2018 · 12 Inlägg

Hej! Har ett halv skumt elfel på min Volvo 850 glt-92 ! Det började med att bilen var tvärdöd, allt funkade som det skulle när man vred på nyckeln , förutom soppapumpen, provade att byta relä och sedan pump. Det funkade fortfarande inte, jag började riva ibland säkringarna igen å alla var hela! Lyfte på något av dom 3 reläna märkta med ett "J" och det sa poff och två av reläna var skrot . (Minns ej om jag glömt tändningen på när jag monterade tillbaka dom) iallefall, nu har jag bytt alla relän förutom ett som jag vet säkert funkar! Den får bensin och gnista! Bilen startar! Nu till det roliga!  När jag vrider nyckeln till snäppet innan startläge så funkar baravhalvljus , bakljus, instrumentbelysning. Inte soppamätare eller fläkt , inte soppapumpen heller! Jag vrider nyckeln försiktig till startläge precis innan startmotorn får signal och då funkar allt i bilen som den ska! Bilen startar men jag måste fortsätta hålla nyckeln i start!  Så fort jag släpper tillbaks den till det "körläge " så dör bilen å inget funkar igen. Tändlåset går att vrida jättlätt och har haft isär det och provat men funkar inte för det! Är det någon som råkat ut för samma? Behöver hjääääälp!

Mvh Richard

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
22 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Fel på låset eftersom när man släpper så ska motorn gå.
Man stänger ju av med nyckeln.

Senast redigerat av bilknuffaren (22 oktober 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
RichardW99
22 oktober 2018 · 12 Inlägg

bilknuffaren skrev:
Fel på låset eftersom när man släpper så ska motorn gå.
Man stänger ju av med nyckeln.

Får prova med ett annat imorgon 🤔

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang