Audi a4 -02 dålig värme i kupén

Errorist
8 november 2018 · 157 Inlägg

Hej! har dåligt med värme i min audi a4 2.4 v6 -02

Motorn blir varm och står på 90 grader hela tiden men det är dålig/ingen värme i bilen. om jag kör över 3k rpm så blir det bättre värme men fortfarande inte bra. kör jag normalt så blir det knappt varmt alls. på tomgång blir det ingen värme alls.

it_mutt Avstängd
8 november 2018 · 10 388 Inlägg

Errorist skrev:
Hej! har dåligt med värme i min audi a4 2.4 v6 -02

Motorn blir varm och står på 90 grader hela tiden men det är dålig/ingen värme i bilen. om jag kör över 3k rpm så blir det bättre värme men fortfarande inte bra. kör jag normalt så blir det knappt varmt alls. på tomgång blir det ingen värme alls.

Vattenpump...

Spjällmotorer till värmeregleringen är inte helt ovanligt att dom får "döda punkter" som gör att de inte ställer sig rätt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
zzr94092
8 november 2018 · 4 378 Inlägg

Tror förr på igensatt värmeelement.

Errorist
8 november 2018 · 157 Inlägg

Hur kan jag kolla vilket av dessa problem det kan vara?

zzr94092
8 november 2018 · 4 378 Inlägg

Känn på slangarna som går in i elementet dom ska vara varma även när motorn går på tomgång.

Errorist
8 november 2018 · 157 Inlägg

Okej. ska testa det imorgon.

Dennis99
8 november 2018 · 26 Inlägg

Titta så det finns vatten i expansionskärlet hade exakt samma problem som dig bilen gick upp i temp som den skulle och hade ingen värme på tomgång och så kom det bättre med värme när man låg på högre varv upptäckte då att det var tomt i behållaren så fyllde på med glykol sen dess har jag inte haft nå problem med värmen.

Errorist
9 november 2018 · 157 Inlägg

Har kollat nu är och ena slangen är varm och den andra är nästan kall. Vatten finns men det är smutsigt. Ska försöka spola rent och byta vatten efter jobbet.

Snurriis
9 november 2018 · 761 Inlägg

GLÖM EJ GLYKOL! Blir lite jobbigt sen när minus graderna kommer, gjort detta själv och missat glycolen. Kylarn sprack och toppen frös sönder ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang