Trimma 940 med större spridare, LMM och BTR [B230FK]

tewo22
14 november 2018 · 118 Inlägg

Tjena,

Vilka exakta delar behöver jag byta ut för att kunna köra större spridare, större LMM och justerbar BTR?
Vad mer behöver jag göra?

Eventuell inköpslista: Gröna R-spridare, 3" LMM och justerbar BTR.

Behöver jag nya slangar på insuget för att matcha nya storleken på LMM eller räcker det med att ha 3" innan LMM?

Behöver jag göra något med bränslesystemet utöver att montera nya spridare och BTR där det gamla satt?

Mew
15 november 2018 · 2 152 Inlägg

Men varför vill du öka bränsleblandningen? Har du bytt annat runt omkring? Har du originalturbo så finns det ingen som helst mening med det, då räcker originalgrejerna med chip och en justerbar wastegate ställd på ca 1 bar. Ska du ha mer än så får du börja byta turbo, och där tillkommer en massa runtomkring.

tewo22
15 november 2018 · 118 Inlägg

Mew skrev:
Men varför vill du öka bränsleblandningen? Har du bytt annat runt omkring? Har du originalturbo så finns det ingen som helst mening med det, då räcker originalgrejerna med chip och en justerbar wastegate ställd på ca 1 bar. Ska du ha mer än så får du börja byta turbo, och där tillkommer en massa runtomkring.

Det förstår jag med, men turbo är framtida tankar. Anledningen till att jag vill köpa bränsledelen först är då bilen spikar just nu, och jag är ganska säker på att mina spridare är väääldigt trötta (ljudet från dom, och vibrationerna dom ger). Gröna R-spridare är billigare än fräscha originalspridare till en B230FK tongue och med tanke på att jag i framtiden planerar på större turbo så känns det ju lagom onödigt att köpa 4 nya originalspridare för typ samma pris som BTR+Spridare+LMM.

turbodeath
15 november 2018 · 2 452 Inlägg

gröna r-spridare ligger beg på ca 1500-2000 kr sen så hjälper det inte o bara sätta dit dom utan o bytt grejer runt om...du behöver en 3 lmm,bygla spridarmotståndet,sen skall den trötta t-kammen bytas till en vettigare....ja så du har en del o göra innan

döden kommer tillbaka
tewo22
16 november 2018 · 118 Inlägg

turbodeath skrev:
gröna r-spridare ligger beg på ca 1500-2000 kr sen så hjälper det inte o bara sätta dit dom utan o bytt grejer runt om...du behöver en 3 lmm,bygla spridarmotståndet,sen skall den trötta t-kammen bytas till en vettigare....ja så du har en del o göra innan

Aja, men det är ju inte direkt något avancerat iaf

tewo22
17 november 2018 · 118 Inlägg

Lär jag behöva inköpa avgasrör med bättre flöde och installera det samtidigt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang