Dosering av Bilschampo på Högtryckstvätt flaska

Reborn-swe
17 november 2018 · 62 Inlägg

Hej,

Jag brukar ha 10L vatten och 10 kapsyl bilschampo i en hink för att tvätta bilen och funderar på att använda en tillbehör som tillhör min högtryckstvätt  för att tvätta bil som är en flaska med en munstycke som dem flesta har men jag vet inte hur jag ska dosera bilschampo i den.

I en 10L hink har jag 10 kapsyl bilschampo men jag vet inte hur mycket vatten blandas med flaskans innehållen, 50% kanske?

Någon som använder den högtryckstvätt tillbehör för att tvätta bilen som vet hur blandningen sker?

Om jag blandar 50% vatten 50% bilschampo på flaskan eller 100% bilschampo i flaskan.

Jag vet inte om jag får posta länk till en affär för att visa vilken tillbehör jag har så jag posta produktnummer till den jag har så att ni som är intresserad får googla.

Produktnummer 128500077

Senast redigerat av Reborn-swe (18 november 2018)

Carro_87
18 november 2018 · 181 Inlägg

Jag tolkar det som att du ska använda en skumspruta? Det går åt mer schampo i en spruta än vad du häller i hinken. Jag har i en kapsyl i ca 25 liter i hinken men i skumsprutan går det åt närmre 1 dl. Jag brukar höfta lite bara, börja med lite och fyll på efterhand om du tycker det skummar dåligt, du märker efter några gånger vad som är lagom smile fyll på med en skvätt vatten sedan och kör! Finns säkert andra som har underbara uträkningar och går på exakta mått men inte jag.
Lycka till!

Tur att man e som man e när man ändå inte e som man ska....
Ford Mustang "Pony Xpress" (2011)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 november 2018 · 14 007 Inlägg

Reborn-swe skrev:
Hej,

Jag brukar ha 10L vatten och 1 kapsyl bilschampo i en hink för att tvätta bilen och funderar på att använda en tillbehör som tillhör min högtryckstvätt  för att tvätta bil som är en flaska med en munstycke som dem flesta har men jag vet inte hur jag ska dosera bilschampo i den.

I en 10L hink har jag 10 kapsyl bilschampo men jag vet inte hur mycket vatten blandas med flaskans innehållen, 50% kanske?

Någon som använder den högtryckstvätt tillbehör för att tvätta bilen som vet hur blandningen sker?

Om jag blandar 50% vatten 50% bilschampo på flaskan eller 100% bilschampo i flaskan.

Jag vet inte om jag får posta länk till en affär för att visa vilken tillbehör jag har så jag posta produktnummer till den jag har så att ni som är intresserad får googla.

Produktnummer 128500077

Hur var det nu?  1 eller 10 kapsyler? Jag har en högtryckstvätt med doseringstank.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Reborn-swe
18 november 2018 · 62 Inlägg

Carro_87 skrev:
Jag tolkar det som att du ska använda en skumspruta? Det går åt mer schampo i en spruta än vad du häller i hinken. Jag har i en kapsyl i ca 25 liter i hinken men i skumsprutan går det åt närmre 1 dl. Jag brukar höfta lite bara, börja med lite och fyll på efterhand om du tycker det skummar dåligt, du märker efter några gånger vad som är lagom smile fyll på med en skvätt vatten sedan och kör! Finns säkert andra som har underbara uträkningar och går på exakta mått men inte jag.
Lycka till!

Förstår vad du säger, tror du att skulle då vara nära en bra resultat om jag skulle ha 10 kapsyl shampo i flaskan (motsvarande till 10L vatten) och komplettera med vaten?

Hur var det nu?  1 eller 10 kapsyler? Jag har en högtryckstvätt med doseringstank.

Det va 10st kapsyl, sorry var trött och skrev fel. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang