Köpråd;små bråttom jaguar

Presidento Of World
17 november 2018 · 3 306 Inlägg

Ja, vad säger garaget? Jaguar XF 2011 3.0 dubbelturbo 240kussar 500nm

Är det något att ha? Inget special pris utan det dom ligger ute för men far min är sugen på en.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
17 november 2018 · 4 917 Inlägg

Ja, varför köper man en jagge?
Själv som SNÅL gammal gubbe så hade jag aldrig gjort det , men har faren din inga större utgifter , men i behov av en glidare så tycker jag han ska slå till.
Men man kan ju alltid undra varför säljaren säljer..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Utmarks-Loke
17 november 2018 · 5 809 Inlägg

Är det turbo verkligen? Jag trodde de där mazda V6:orna var utan överladdning

Presidento Of World
17 november 2018 · 3 306 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Är det turbo verkligen? Jag trodde de där mazda V6:orna var utan överladdning

Ajjamän dieselturbo smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Presidento Of World
17 november 2018 · 3 306 Inlägg

bagatellen skrev:
Ja, varför köper man en jagge?
Själv som SNÅL gammal gubbe så hade jag aldrig gjort det , men har faren din inga större utgifter , men i behov av en glidare så tycker jag han ska slå till.
Men man kan ju alltid undra varför säljaren säljer..

Mest en kosmetisk orsak, han tycker den ser bra ut..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Utmarks-Loke
17 november 2018 · 5 809 Inlägg

Jaha, var det en diesel tongue Det förklarar det höga vridmomentet

torsen
18 november 2018 · 7 198 Inlägg

Jaguar XF är en trevlig, fin och snygg bil.
Var själv spekulant på en nästan ny, men det "sket sig" av någon anledning.
"Min" var British Racing Green med ljusbrun läder-/skinnklädsel.
Men den hade Ford Mondeo/MazdaTribute-motorn.
Den motorn lär vara "skottsäker".
Välj en sådan.
Eller "originalet" = den "osminkade" Ford Mondeo.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 november 2018 · 17 376 Inlägg

Han vill ha en Mondeo med skinnfåtöljer alltså?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
18 november 2018 · 5 809 Inlägg

Nåja, det finns tydliga skillnader mot mondeo. Till exempel har de motorn åt rätt håll och bakhjulsdrift, och det tror jag inte mondeo har. Jaguar X-type är nog däremot mest en sminkad fårrd

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 november 2018 · 17 376 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Nåja, det finns tydliga skillnader mot mondeo. Till exempel har de motorn åt rätt håll och bakhjulsdrift, och det tror jag inte mondeo har. Jaguar X-type är nog däremot mest en sminkad fårrd

Så var det ja... Nåväl. Inte hört något illa om Jaggan iaf.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
18 november 2018 · 3 306 Inlägg

Det blev ingen jagga. Slog till på en mercedes E-klass W212 2013 istället.. Kändes som att det var mer bil för pengarna då, jaggan var snygg och mycket hajpad (växelspak som åker upp från mittkonsolen te.x) men kamrem skulle bytas och dags för service.. Ingen idé att pruta hos den handlaren för den var redan billigast i Sverige (vilket den förstås inte var) hehe.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 november 2018 · 17 376 Inlägg

Presidento skrev:
Det blev ingen jagga. Slog till på en mercedes E-klass W212 2013 istället.. Kändes som att det var mer bil för pengarna då, jaggan var snygg och mycket hajpad (växelspak som åker upp från mittkonsolen te.x) men kamrem skulle bytas och dags för service.. Ingen idé att pruta hos den handlaren för den var redan billigast i Sverige (vilket den förstås inte var) hehe.

Det gjorde han rätt i. Min egen far slog till på en W222 och är mer än nöjd. Har inte kört den ännu men den är fin.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
18 november 2018 · 3 306 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Presidento skrev:
Det blev ingen jagga. Slog till på en mercedes E-klass W212 2013 istället.. Kändes som att det var mer bil för pengarna då, jaggan var snygg och mycket hajpad (växelspak som åker upp från mittkonsolen te.x) men kamrem skulle bytas och dags för service.. Ingen idé att pruta hos den handlaren för den var redan billigast i Sverige (vilket den förstås inte var) hehe.

Det gjorde han rätt i. Min egen far slog till på en W222 och är mer än nöjd. Har inte kört den ännu men den är fin.

Ja fast typ. Den började muppa påväg hem. Fastnar i 5ans växel på automaten. Snopp. Det här är väl ett befintligt fel då vi kom ca 7 mil innan den började muppa.. 7 av 30..pris 140k borde väl gå på garantin (1månad)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Presidento Of World
18 november 2018 · 3 306 Inlägg

Presidento skrev:

Hybrid_ skrev:

Presidento skrev:
Det blev ingen jagga. Slog till på en mercedes E-klass W212 2013 istället.. Kändes som att det var mer bil för pengarna då, jaggan var snygg och mycket hajpad (växelspak som åker upp från mittkonsolen te.x) men kamrem skulle bytas och dags för service.. Ingen idé att pruta hos den handlaren för den var redan billigast i Sverige (vilket den förstås inte var) hehe.

Det gjorde han rätt i. Min egen far slog till på en W222 och är mer än nöjd. Har inte kört den ännu men den är fin.

Ja fast typ. Den började muppa påväg hem. Fastnar i 5ans växel på automaten. Snopp. Det här är väl ett befintligt fel då vi kom ca 7 mil innan den började muppa.. 7 av 30..pris 140k borde väl gå på garantin (1månad)

Tilläggas bör väl att det var en stor och etablerad handlare (vill inte skriva ut vilka här öppet) så man borde ju kunna lita på att dom tar ansvar?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 november 2018 · 4 917 Inlägg

Verkar som var o varannan bil som nämns och köpes här är behäftad med fel..
Jaggen sitter väl i bakhuvudet på stackars farsan nu..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
caromania Forummoderator
18 november 2018 · 9 296 Inlägg

bagatellen skrev:
Verkar som var o varannan bil som nämns och köpes här är behäftad med fel..
Jaggen sitter väl i bakhuvudet på stackars farsan nu..

Haha jo så kan man känna ibland, men det är ju lite forumets natur. Folk skriver när de får problem. Om det är någon tröst så har jag nog inte startat en enda ”min bil är trasig”-tråd. Förmodligen bara tur, det har säkert inget att göra med att jag kör Honda och Lexus. big_smile Sedan är det ju en sanning med modifikation såklart eftersom jag även har några engelsmän och de går sönder titt o tätt.

Edit. För övrigt var jag själv lite sugen på en XF men jag vågade inte, så det blev en Lexus istället.

Senast redigerat av caromania (18 november 2018)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 november 2018 · 17 376 Inlägg

caromania skrev:

bagatellen skrev:
Verkar som var o varannan bil som nämns och köpes här är behäftad med fel..
Jaggen sitter väl i bakhuvudet på stackars farsan nu..

Haha jo så kan man känna ibland, men det är ju lite forumets natur. Folk skriver när de får problem. Om det är någon tröst så har jag nog inte startat en enda ”min bil är trasig”-tråd. Förmodligen bara tur, det har säkert inget att göra med att jag kör Honda och Lexus. big_smile Sedan är det ju en sanning med modifikation såklart eftersom jag även har några engelsmän och de går sönder titt o tätt.

Edit. För övrigt var jag själv lite sugen på en XF men jag vågade inte, så det blev en Lexus istället.

Du kan nog vara lugn för att handlaren tar sitt ansvar. I synnerhet om de är MRF-anslutna. Då är det vattentätt. (Nåja, Titanic var osänkbar men du vet vad jag menar)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
19 november 2018 · 3 306 Inlägg

En liten update: bilen skall till veho bil imorgon för felsökning. Men efter lite forskning så verkar det vara nån tryckgivare till partikelfiltret som muppar.

En bild på skönheten själv

http://forumbilder.se/H8NDH/img-20181118-225043.jpg

http://forumbilder.se/H8NDH/img-20181118-225134.jpg

18" till sommaren fanns det med. Aja får hoppas på nåt enkelt smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
torsen
19 november 2018 · 7 198 Inlägg

bagatellen skrev:
Verkar som var o varannan bil som nämns och köpes här är behäftad med fel..
Jaggen sitter väl i bakhuvudet på stackars farsan nu..

Joo, jag förstår.
Jag tog ett 20-tal bilder på "min" Jagga då jag provkörde och kollade den.
Kollar bilderna och minns.
Har haft två Mersor och varit nöjd.
Men en Jagga är en jagga = nånting utöver det vanliga = på ett helt annat plan än vad  ägarna till BMW, Audi, Volvo och Mercedes fattar och någonsin kommer att fatta.
Senaste gången jag disponerade en Jaguar var när min Land Rover var inne på garantiåtgärd.
Efter nästan en vecka med lånebilen, en Jagga , var det svårt att gilla Land Rovern.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 november 2018 · 17 376 Inlägg

Jo, jag hade en svart XJR, kompressor... V8. Den var fin. Men sinnet sa att "Den kommer att kosta pengar" så sålde den efter något halvår. Men kommer ihåg den än idag.

On Topic: Fin Mersa! Trevliga bilar (När de fungerar)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang