Bmw e34 525tds startar inte!!

Nikkeoo
20 november 2018 · 3 Inlägg

Tjena har en bmw e34 520i som jag nu bytt motor till en 525tds. Motorn är från en 95-96 med kodad nyckel. Haft inne styrenheten så har dom tagit bort startspärren. Men får fortfarande inte nå bränsle till spridarna. Allt annat är kopplat. Matarpump, glödning, startmotor osv. Funkar via tändningen. Kan man lägga nå direktström till pumpen så att den kanske börjar mata och ifall de går vilken kabel ska man mata strömmen i?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
20 november 2018 · 4 917 Inlägg

Bränslepumpen BÖR gå via ett relä, så kan du få den att dra så har du fixat problemet..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Snurriis
20 november 2018 · 761 Inlägg

Måste väl lufta av hela bränslesystemet också så att det kommer fram till spridarna

Nikkeoo
21 november 2018 · 3 Inlägg

bagatellen skrev:
Bränslepumpen BÖR gå via ett relä, så kan du få den att dra så har du fixat problemet..

Om de är matarpumpen du menar så funkar den som de ska. Får fram diesel till själva pumpen som sitter i motorn. Men de går inte vidare därifrån nåmer.

Snurriis
21 november 2018 · 761 Inlägg

Nikkeoo skrev:

bagatellen skrev:
Bränslepumpen BÖR gå via ett relä, så kan du få den att dra så har du fixat problemet..

Om de är matarpumpen du menar så funkar den som de ska. Får fram diesel till själva pumpen som sitter i motorn. Men de går inte vidare därifrån nåmer.

Lufta spridarbryggan!!!

Nikkeoo
21 november 2018 · 3 Inlägg

Snurriis skrev:

Nikkeoo skrev:

bagatellen skrev:
Bränslepumpen BÖR gå via ett relä, så kan du få den att dra så har du fixat problemet..

Om de är matarpumpen du menar så funkar den som de ska. Får fram diesel till själva pumpen som sitter i motorn. Men de går inte vidare därifrån nåmer.

Lufta spridarbryggan!!!

Öppnat alla spridarrör och gnuggat och gnuggat men kommer inget.

Snurriis
21 november 2018 · 761 Inlägg

Finns det "handpump" på soppapumpen? Eller soppafiltret?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang