Kort historia: köptes för drygt 11 år sen, 20 år gammal med en 2dr ht med 390 automat kände man sig som en kung! Slitet bruksskick med amerikansk snabb/fusk lack får väl beskriva skicket. Motorn va dock rätt trött så glad i hågen slets den ur och renoverades, lite lagom nybörjar otur/tabbar och att lådan var lika slut + husköp gjorde att bilen mest blev ståendes.. Men för 4-5 år sen gjordes ett ryck en 460 ihopplockad av diverse olika beg delar men med nyrenoverad vxllåda (c6) hittade ner i motorrummet.. Oj va skoj tänkte man men uppstarten gick inte riktigt som planerad ettans vxl låg i fast man hade parkläge så vid inkörning av kammen en sen kväll flög bilen iväg över gården skrota bakskärmen på min falcon - 64 och totalkvadda firmabilen!! Så ha bilen uppallad vid uppstart har man lärt sig nu jaja fick igång bilen till sist hade dock ingen helförsäkring vid händelsen så lite krock skador från den incidenten+äldre skador och rost ska nu fixas är det tänkt
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Japp men man har sett värre iaf 😬 verkar bara vara denna snabblack som är gjord innan den skeppades från USA. Under är det originallack 🙂 rosten har nog letat sig innifrån och ut då även skufflist och golv är slut.
Gå över den med en magnet, då får du reda på hur uppspacklad den är. Trist att ta reda på andras fusk o slarv... Men du kommer att ha en läcker kärra i slutändan !!!
Bakskärmen blir plåtren vad det lider skyndar långsamt.. Har ganska bra koll på skicket efter 11 år tillsammans men visst nån överraskning blir det säkert
Slipar 10 min då och då när jag får lite tid över. Ser ut som väntat. Blir å byta lite plåt längst ner/bak och lappa lite på skärmkanten. Framåt ner mot tröskeln verkar det kärnfriskt
En lite duktigare plåtslagare hade nog lätt fixat å knackat till bakskärmen. Men för mig var det lite för skrynkligt så en ny plåtbit är på g.. Och våren är här jaja
DieLuftWaffe skrev: Går det bra att blästra utomhus? Det börjar inte rosta direkt?
Det går jättebra att blästra utomhus bara det inte är för fuktigt. Men det gäller att man får in bilen i ett torrt garage direkt. Sedan så tycker jag att man omedelbart lägger på en svetsbar grundfärg på den blästrade ytan.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
När jag gjorde det var det ca -10 minus så det var torr å bra luft ute. Har torrt i garaget också så inte brytt mig om grundfärg. Men håller med om att det är att föredra, rostar snabbt vid fel förhållanden!
Efter båda mina vinkelslipar lagt av sket jag i det sista finliret av svetsandet. Men tog å knuffade ut pråmen i dagsljuset och starta upp motorn och körde in kammen iaf :-)