Kontaktenhet Saab 900 1997 årsm

Stahre87
7 december 2018 · 346 Inlägg

Hej. Srs lampan lyser. Enligt meken är det kontaktenheten som strular, standard vad jag läst mig till hos flera modeller.
Jag undrar om det skiljer på enheten beroende på år och motor?
Har hittat begagnade från bildelsbasen, men söker jag på mitt reg nr får jag fram flera olika som ser olika ut. Är det någon som vet mer exakt vilken som passar? Och som har ett originaknummer på delen?
Saab 900 2.0 130hk (ca) 1997 manuell.

Stahre87
8 december 2018 · 346 Inlägg

Okej, jag har bytt denna kontaktenhet. Lokala skroten hade en. Är det så att man ändå måste åka in till Saab verkstad och få skiten nollat med tech2? För slocknar gör den inte efter bytet

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
8 december 2018 · 4 917 Inlägg

Dessa förbenade återställningsmoment..sad
Prova med ena polen av på batteriet en stund och kör några cykler först innan du resignerar till en dyr larmåterställare..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Xebers76
9 december 2018 · 2 250 Inlägg

Srs-felkoder ligger kvar även om du lossar batteriet. Och ja koden ligger kvar och larmar även om felet är lagat. Det är mycket ovanligt att bilar kan ha srs-koder liggade i minnet som är inaktiva och samtidigt inte varna, det enda bilmärke jag varit med om det på var en Izuzu

Stahre87
9 december 2018 · 346 Inlägg

Kääns ju så förnebat drygt, att först betala 570kr för ca 10min felsökning, sen laga felet själv för 120kr och sen betala 570kr igen för att släcka den.. När bilen kostade 5papp 🤣

Xebers76
9 december 2018 · 2 250 Inlägg

Stahre87 skrev:
Kääns ju så förnebat drygt, att först betala 570kr för ca 10min felsökning, sen laga felet själv för 120kr och sen betala 570kr igen för att släcka den.. När bilen kostade 5papp 🤣

Jag behövde få en ny nyckel inkodad i min 20 år gamla civic. Nyckel och programmering kostade 1800kr, och man får bara ta det helt enkelt. Vill man slippa sånt här får man ha en ännu äldre bil som man kan laga allt själv på. Men då är ju bilen äldre och saker kommer gå sönder pga åldern så tongue Skaffa cykel vet jag lol

Stahre87
9 december 2018 · 346 Inlägg

Finns det någon i Uppsala som vill släcka den för en kasse öl så hojta!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang