Ang säkring

simlar
19 december 2018 · 5 524 Inlägg

Bränslepumpar har en tendens att kärva när dom är dåliga, dom fastnar då ibland och då kan dom bränna säkringen.
Dom brukar komma igång om man då bankar till på undersidan av bränsletanken.

Tänkte bara så du inte utesluter pumpen bara för att bilen startar ibland, men eftersom du kopplat bort pumpen från bilens originalkablage och dragit direktström om jag förstått det rätt så är det inte där felet är då jag antar det är original-säkringen till pumpen som felar?

Bara kvar då att kontrollera kablaget eller komponenter som matas av den säkringen.
Gäller då för dig att få tag i ett elschema och följa kabeln från säkringen och ända till den/dom komponenter som matas genom säkringen.

Senast redigerat av simlar (19 december 2018)

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
sorpa61
19 december 2018 · 17 Inlägg

Ja pumpen är bytt,har tänkt att göra som du säger,följa kablarna från säkringen och hoppas på att hitta boven,tackar för ditt svar. 👍och god jul 🎅

sorpa61
19 december 2018 · 17 Inlägg

Och ja,säkringen på direktströmen håller och det är original som bränner,,

sorpa61
20 december 2018 · 17 Inlägg

Hörde av en kille idag att det kan vara en sensor nått med vevaxel/kamaxel tror jag han sa,,men ska det göra att säkringen går?? Någon som vet?

sorpa61
20 december 2018 · 17 Inlägg

Fick ett säkringsschema skickat men begriper mej inte på det,någon som har en enklare beskrivning ? Det är 3:e säkringen från vänster övre raden som går sönder (liten 15 amp )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang