Hybrid_
Forum- och sitemoderator
18 december 2018
· 17 387 Inlägg
bengan87 skrev:
Hybrid_ skrev:
bengan87 skrev:
Jaja:) jo en Cirkulationspump har jag brevid värmaren som är fastbränd så håller på och byter ut den nu:) sen har jag en dieselpump vid hjulhuset bak.
Har jobbat några år inom bil elektronik så helt ny är man inte=)
Såg att KGK säljer en kabelsats art nr W 903 171 4A men ser dock ut och va fel.
Hmm. Känns ju bara som värmaren behöver signal in då. En sådan kan man ju fixa med ett tidur eller en fjärr från wish eller nåt?
Va så jag tänkte med. Dra nya kablar från värmaren till batteriet med säkring och dra styrsignalen via fjärrkontroll som startar värmaren och får fläkten och gå igång i kupén.
Skulle bara haft schema på vilka portar in i värmaren är. Tror det va en 6 polig kontakt in
Fasen... Jag kunde ju tagit hem ett elschema och scannat in... Ska försöka i morgon. Monterar TT-GEO i nuläget. Vad har du för ventilation i bilen? Manuella vred eller ACC? Har man Acc så måste även den väckas med en styrsignal in. I alla fall på de som jag installerar.
De som monteras nu får jag färdigbyggda i ett paket komplett med pump och värmare monterat på en plåt (En annan stackare som får sitta och göra detta, beror på att vi fick en order på 73 bilar så det får gå fort) som bara är att skruva fast under bilen så har noll koll på anslutningar. Dessutom färdig kabelstam anpassad beroende på bilmodell så lite off där med. Bensinvärmare till hybridbilar får jag snällt bygga ihop själv men det hjälper inte dig för de är Eberspächer.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!