Vettemannen
>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 december 2018
· 14 039 Inlägg
Phippe99 skrev:
Har dock märkt ett nytt "fel" eller jag vet inte om det är fel eller ifall det ska vara så, men efter att jag bytt termostaten så dricker bilen upp all kylarvätska, fyller upp till max, åker ca 1 timme, sen är det under minimum och bilen varnar för att det är lågt i kylarvätska, jag har sökt omkring lite och en massa säger att det är topplocket? Men det kommer inte ut "vit rök" som det beskrivs ifall topplocket har gått. Vad kan mer orsaka det? Min pappa gissar bara att systemet fylls sakta då inget rinner/droppar ut? Ge en massa förslag
Mvh Philip
Kolla om det är en massa äcklig sörja under oljepåfyllningslocket eller oljestickan om du drar upp den. Då kan det vara topplockspackningen. Jag vet inte hur det går till på din bil men jag brukar efter termostatbyte öppna locket på kylaren och se om nivån sjunkit! MEN GÖR DET DAGEN EFTER SÅ DU INTE BLIR SKÅLLAD AV HETT VATTEN!!!! Det går nog att göra efter 5-6 timmar, men öppna sakta och försiktigt. Du kanske får kompletteringsfyllai kylaren några gånger. Kolla även kärlet. Det fungerar olika på bilars kylsystem. På mina 80-tals V8:or gör jag enligt beskrivning. Jag håller även nivån i kärlet enligt nivåstickan.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!