Chrysler 300c 2.7 felkod

Nilsson10
29 december 2018 · 313 Inlägg

Tjena! Håller på att bli tokig på bilen! Fått en ny felkod nu som heter

P0174 (System för magert ( bank2 )

Nån som kan tänka sig veta vad det kan vara som orsakar de felet?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 december 2018 · 17 380 Inlägg

Kolla vad du har för komp på cylindrarna.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Nilsson10
29 december 2018 · 313 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Kolla vad du har för komp på cylindrarna.

Tror du de har nått med de att göra? Nyss bytt motor i bilen och den går hur bra som helst tills den där lampan blinkar och sedan lyser

it_mutt Avstängd
30 december 2018 · 10 388 Inlägg

Google är bra....


There are many things that can cause the P0174 trouble code on the Chrysler 300. Here are some of the most common issues:

Vacuum Leaks– With the Chrysler 300, the most common cause for the P0174 code to show is a vacuum leak. Take a look around and see if you can find the vacuum leak.

Mass Air Flow Sensor– The mass air flow sensor calculates the volume of air entering the engine. If it has gone bad, the air fuel mixture will be off and the P0174 code will show.

Bad Fuel Injectors– If you have one or more fuel injectors that have gone bad that can certainly cause the air/fuel mixture to go bad.

Fuel Pump/Fuel Filter– Today’s modern fuel injected motors need a lot of fuel pressure to atomize the gas properly. If the fuel pressure is not as high as it needs to be this atomization doesn’t happen properly and the optimal air/fuel mixture isn’t achieved. Unless you have a reason to believe this is the issue, don’t start here.

Bad O2 Sensors– There very well could be nothing wrong with the air fuel mixture at all. If the oxygen sensors are bad, it’ll erroneously throw P0174. In this case, the motor will begin to run too rich since the air fuel mixture was richened unnecessarily. This is often the cause of P0174. They are relatively inexpensive and easy to replace, and this often ends up being the problem.


Stämmer väl bra med de mer generella riktlinjerna för P0174;

Intake air leaks
Faulty front heated oxygen sensor
Ignition misfiring
Faulty fuel injectors
Exhaust gas leaks
Incorrect fuel pressure
Lack of fuel
Faulty Mass Air Flow (MAF) sensor
Incorrect Positive Crankcase Ventilation (PCV) hose connection

För egen del skulle jag börjat med att kolla läckor på insugssidan och lambdan. Har du bytt motor låter det väl inte otänkbart att det skulle kunna vara en läcka

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Nilsson10
30 december 2018 · 313 Inlägg

it_mutt skrev:
Google är bra....


There are many things that can cause the P0174 trouble code on the Chrysler 300. Here are some of the most common issues:

Vacuum Leaks– With the Chrysler 300, the most common cause for the P0174 code to show is a vacuum leak. Take a look around and see if you can find the vacuum leak.

Mass Air Flow Sensor– The mass air flow sensor calculates the volume of air entering the engine. If it has gone bad, the air fuel mixture will be off and the P0174 code will show.

Bad Fuel Injectors– If you have one or more fuel injectors that have gone bad that can certainly cause the air/fuel mixture to go bad.

Fuel Pump/Fuel Filter– Today’s modern fuel injected motors need a lot of fuel pressure to atomize the gas properly. If the fuel pressure is not as high as it needs to be this atomization doesn’t happen properly and the optimal air/fuel mixture isn’t achieved. Unless you have a reason to believe this is the issue, don’t start here.

Bad O2 Sensors– There very well could be nothing wrong with the air fuel mixture at all. If the oxygen sensors are bad, it’ll erroneously throw P0174. In this case, the motor will begin to run too rich since the air fuel mixture was richened unnecessarily. This is often the cause of P0174. They are relatively inexpensive and easy to replace, and this often ends up being the problem.


Stämmer väl bra med de mer generella riktlinjerna för P0174;

Intake air leaks
Faulty front heated oxygen sensor
Ignition misfiring
Faulty fuel injectors
Exhaust gas leaks
Incorrect fuel pressure
Lack of fuel
Faulty Mass Air Flow (MAF) sensor
Incorrect Positive Crankcase Ventilation (PCV) hose connection

För egen del skulle jag börjat med att kolla läckor på insugssidan och lambdan. Har du bytt motor låter det väl inte otänkbart att det skulle kunna vara en läcka

Asså de här börja jag bli irriterad på! Nog fan vet jag att de finns Google! De är vell de första man testar ?!

Tänkte mest om det är nån som haft samma fel själv som kunde berätta!

it_mutt Avstängd
30 december 2018 · 10 388 Inlägg

Nilsson10 skrev:

it_mutt skrev:
Google är bra....


There are many things that can cause the P0174 trouble code on the Chrysler 300. Here are some of the most common issues:

Vacuum Leaks– With the Chrysler 300, the most common cause for the P0174 code to show is a vacuum leak. Take a look around and see if you can find the vacuum leak.

Mass Air Flow Sensor– The mass air flow sensor calculates the volume of air entering the engine. If it has gone bad, the air fuel mixture will be off and the P0174 code will show.

Bad Fuel Injectors– If you have one or more fuel injectors that have gone bad that can certainly cause the air/fuel mixture to go bad.

Fuel Pump/Fuel Filter– Today’s modern fuel injected motors need a lot of fuel pressure to atomize the gas properly. If the fuel pressure is not as high as it needs to be this atomization doesn’t happen properly and the optimal air/fuel mixture isn’t achieved. Unless you have a reason to believe this is the issue, don’t start here.

Bad O2 Sensors– There very well could be nothing wrong with the air fuel mixture at all. If the oxygen sensors are bad, it’ll erroneously throw P0174. In this case, the motor will begin to run too rich since the air fuel mixture was richened unnecessarily. This is often the cause of P0174. They are relatively inexpensive and easy to replace, and this often ends up being the problem.


Stämmer väl bra med de mer generella riktlinjerna för P0174;

Intake air leaks
Faulty front heated oxygen sensor
Ignition misfiring
Faulty fuel injectors
Exhaust gas leaks
Incorrect fuel pressure
Lack of fuel
Faulty Mass Air Flow (MAF) sensor
Incorrect Positive Crankcase Ventilation (PCV) hose connection

För egen del skulle jag börjat med att kolla läckor på insugssidan och lambdan. Har du bytt motor låter det väl inte otänkbart att det skulle kunna vara en läcka

Asså de här börja jag bli irriterad på! Nog fan vet jag att de finns Google! De är vell de första man testar ?!

Tänkte mest om det är nån som haft samma fel själv som kunde berätta!

Och jag börjar bli irriterad på folk som skriver som tioåringar. Så, vad ville du ha sagt med ditt inlägg?

Du fick, flera, förslag på vad det kunde vara. Även på vad min utgångspunkt i det hela skulle vara.

Så, börja beta av listan. Tala om för folk vad du har gjort, SEN kan folk komma med ytterligare förslag.
Information om vad du testat/gjort är är exempelvis totalt obefintlig från din sida i första inlägget.

En felkod kan ha många orsaker. Detta i kombination med att du inte talar om vad du testat/gjort, gör det nästintill omöjligt att hjälpa dig. Din attityd gör vidare att än färre -vill- hjälpa dig.

Så. Clear enough?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 december 2018 · 17 380 Inlägg

Börjar bli lite lågt vatten nu gubbar /H

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Nilsson10
30 december 2018 · 313 Inlägg

Ja tack för hjälpen men googlat har jag gjort själv! Och har sökt efter dessa fel som Google visat men ej gett nå resultat!

Därför vill jag veta om nån här har haft detta fel som jag beskrivigt på en bil!?

it_mutt Avstängd
30 december 2018 · 10 388 Inlägg

Nilsson10 skrev:
Ja tack för hjälpen men googlat har jag gjort själv! Och har sökt efter dessa fel som Google visat men ej gett nå resultat!

Därför vill jag veta om nån här har haft detta fel som jag beskrivigt på en bil!?

Men HUR ska folk kunna veta vad du testat om du inte talar om det?!

Om du inte är villig att ge info om vad du gjort/testat, så får du helt enkelt räkna med att få svar som föreslår saker du redan testat.

De flesta här inne är inte tankeläsare....

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Nilsson10
30 december 2018 · 313 Inlägg

it_mutt skrev:

Nilsson10 skrev:
Ja tack för hjälpen men googlat har jag gjort själv! Och har sökt efter dessa fel som Google visat men ej gett nå resultat!

Därför vill jag veta om nån här har haft detta fel som jag beskrivigt på en bil!?

Men HUR ska folk kunna veta vad du testat om du inte talar om det?!

Om du inte är villig att ge info om vad du gjort/testat, så får du helt enkelt räkna med att få svar som föreslår saker du redan testat.

De flesta här inne är inte tankeläsare....

Asså ursäkta de va inte meningen att du skulle ta illa upp!

Men som sagt jag har sökt som en tok
efter läckage men har ej hittat nått! Har bytt givare och rengjort, 

Men jag tyck att de inte stämmer när datorn säger att han går magert! Stå bilen på tomgång eller när man far iväg bli de ett blött sotsträck på backen.

it_mutt Avstängd
30 december 2018 · 10 388 Inlägg

Nilsson10 skrev:

it_mutt skrev:

Nilsson10 skrev:
Ja tack för hjälpen men googlat har jag gjort själv! Och har sökt efter dessa fel som Google visat men ej gett nå resultat!

Därför vill jag veta om nån här har haft detta fel som jag beskrivigt på en bil!?

Men HUR ska folk kunna veta vad du testat om du inte talar om det?!

Om du inte är villig att ge info om vad du gjort/testat, så får du helt enkelt räkna med att få svar som föreslår saker du redan testat.

De flesta här inne är inte tankeläsare....

Asså ursäkta de va inte meningen att du skulle ta illa upp!

Men som sagt jag har sökt som en tok
efter läckage men har ej hittat nått! Har bytt givare och rengjort, 

Men jag tyck att de inte stämmer när datorn säger att han går magert! Stå bilen på tomgång eller när man far iväg bli de ett blött sotsträck på backen.

Det är ingen fara. Ursäkten givetvis godtagen.

Som jag läste ditt första inlägg var det; "Jag har denna felkoden, vad kan vara fel, jag har inte testat något alls utan vill ha lite förslag på saker att testa".

Har du bara tittat efter läckor eller testat med spray?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Nilsson10
30 december 2018 · 313 Inlägg

it_mutt skrev:

Nilsson10 skrev:

it_mutt skrev:

Men HUR ska folk kunna veta vad du testat om du inte talar om det?!

Om du inte är villig att ge info om vad du gjort/testat, så får du helt enkelt räkna med att få svar som föreslår saker du redan testat.

De flesta här inne är inte tankeläsare....

Asså ursäkta de va inte meningen att du skulle ta illa upp!

Men som sagt jag har sökt som en tok
efter läckage men har ej hittat nått! Har bytt givare och rengjort, 

Men jag tyck att de inte stämmer när datorn säger att han går magert! Stå bilen på tomgång eller när man far iväg bli de ett blött sotsträck på backen.

Det är ingen fara. Ursäkten givetvis godtagen.

Som jag läste ditt första inlägg var det; "Jag har denna felkoden, vad kan vara fel, jag har inte testat något alls utan vill ha lite förslag på saker att testa".

Har du bara tittat efter läckor eller testat med spray?

Ja va lite så jag skrev hehe.

Ja jag har spraya med startgas på alla slangar och runt insuget. Men få den inte att reagera på nått!

Nilsson10
30 december 2018 · 313 Inlägg

Som jag fattar felkoden så får han förmycke luft på cylinder 1 och 2 eller fattar jag fel?  Kan de vara så lätt att nån av dom spridarna är tät eller dålig eller vad tro ni?

Nilsson10
1 januari 2019 · 313 Inlägg

Nilsson10 skrev:
Som jag fattar felkoden så får han förmycke luft på cylinder 1 och 2 eller fattar jag fel?  Kan de vara så lätt att nån av dom spridarna är tät eller dålig eller vad tro ni?

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105485/105485-7591d5a59764226c6e0c9f7c15aaee38.jpg

Som ner ser på bilen få jag dom där felkoderna. Testade byta en lamdasond av dom 4 som sitter på bilen för en av dom va skarvade med hyllsor. Men tog en begagnad från min chrysler 300m och de va inte samma kontakt så fick löda om kontakten.

Så nu när jag kör med bilen kan motorlampan blinka typ 5 gånger sedan så lyser han konstant. Sen så håller den på så där. Förut innan jag bytte har jag för mig att motorlampan lyste hela tiden!

Kan de vara så att  lamdasond är trasig ändå? Som jag fattar de så är felkoden på just den lamdasond om jag fattar rätt!?

Presidento Of World
1 januari 2019 · 3 306 Inlägg

Det är ju kanske problemet, lödning och inte rätt lambda. Alla 4 är ju inte likadana utan har olika preferenser. Före och efter katalysatorn. Prova och bytt tändstift om du har en reservmotor som står och se om felkoderna kvarstår eller flytta på sig. (tändspole om det sitter sånna på den?)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
it_mutt Avstängd
1 januari 2019 · 10 388 Inlägg

Att en lambda är skarvad är inte alls ovanligt. Men, det betyder ju inte att det inte kan vara där felet ligger givetvis.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Nilsson10
1 januari 2019 · 313 Inlägg

Presidento skrev:
Det är ju kanske problemet, lödning och inte rätt lambda. Alla 4 är ju inte likadana utan har olika preferenser. Före och efter katalysatorn. Prova och bytt tändstift om du har en reservmotor som står och se om felkoderna kvarstår eller flytta på sig. (tändspole om det sitter sånna på den?)

Enligt reservdels sidor så verkar det vara så att alla 4 lamdasond är samma dock vet jag inte om de va helt rätt den jag satte dit!

Sitter redan nya tändstift på han men han varnar ju inte för fel tändning heller?

Nilsson10
1 januari 2019 · 313 Inlägg

it_mutt skrev:
Att en lambda är skarvad är inte alls ovanligt. Men, det betyder ju inte att det inte kan vara där felet ligger givetvis.

Ja just! Har beställt en ny nu i allafall! Få se när jag få den!

Nilsson10
1 januari 2019 · 313 Inlägg

Jag har förresten sökt efter vakuum läckor som fasen men hitta just inget. Limmade om insuget bara för att, men jag rengjorde dock spjällhuset och limmade om det med! Då vart bilen bättre så de gav lite skillnad!

it_mutt Avstängd
1 januari 2019 · 10 388 Inlägg

Det artar sig. Fortsätter det med flera "lite bättre"-småsaker, så går bilen som en klocka utan blinkande/lysande fellampor...lagom till midsommar wink

Det är väl bara att hoppas på lambdan smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang