Bilen stulen!!

5BarnsPappan Pappaledig
3 januari 2019 · 47 Inlägg

Min extremt fina s60 2,5t med endast 22300 mil 06  vart som sagt stulen på julaftonskvällen. Bilen var chipad ca 250 hk
Coils bes till 20200330 priset när skaffade den i dec var 55000 skadorna på bilen uppgick till ca 166000 toppskick innan i och utvändigt. Vad bör man få då den. Blir inlöst

Volvo V70 2,4 turbo "112 Aina" (2002)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 januari 2019 · 14 007 Inlägg

5BarnsPappan skrev:
Min extremt fina s60 2,5t med endast 22300 mil 06  vart som sagt stulen på julaftonskvällen. Bilen var chipad ca 250 hk
Coils bes till 20200330 priset när skaffade den i dec var 55000 skadorna på bilen uppgick till ca 166000 toppskick innan i och utvändigt. Vad bör man få då den. Blir inlöst

Jag tror inte att det hjälper vad det svaras i denna tråd utan du får det som du och försäkringsbolaget kommer fram till. Dom ger dig ett bud först och främst tror jag.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
torsen
3 januari 2019 · 7 198 Inlägg

Försäkringsbolagen bryr sig inte om hur mycket du kostat på bilen.
Fabrikat, modell, miltal och årsmodell gäller för dem.
Fick själv en bil inlöst p g a totalskada, enligt försäkringsbolagets bedömning - inte enligt min bedömning.
Bilen var enligt bilpriser.se värd 50.000:- trots att den i närtid var påkostad c:a 70.000:-.
Bl a andra hjulupphängningar, andra hjul, diffspärrar i axlarna, omdrevad växellåda, andra stolar och inredning m m.
Chippning/trimning kan i stället dra ner priset eftersom att man då förutsätter att bilägare utnyttjat chippningen/trimningen och därmed slitit hårdare på bilen.

Gå in på www.bilpriser.se samt kolla på www.blocket.se så har du något att förvänta dig.
Endast fabriksmonterad extrautrustning höjer priset -automat, läder-/skinn, glastak etc betyder något.
Rostfri och lackförseglad bryr man sig inte om.

Tyvärr!

spillolja
3 januari 2019 · 4 014 Inlägg

Kan man inte låta en värdringsman värdera den om man inte är nöjd ?
http://besiktning.nu/Inspectors

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
turbodeath
3 januari 2019 · 2 452 Inlägg

du kan alltid få en oberoende värderingsman ,men det är inte alltid bättre heller,men du ska inte alltid acceptera första budet heller...utan det man skall gå på är hur mycket bilar som finns till försäljning med i just detta skicka av bil man har...efterfrågan brukar det heta....jag var nöjd med mitt bud då jag fick första budet....dels fick jag plocka ut allt som ej var orginal samnt fälgar mm...fanns ej så många bilar på blocket då...

döden kommer tillbaka
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 januari 2019 · 17 379 Inlägg

turbodeath skrev:
du kan alltid få en oberoende värderingsman ,men det är inte alltid bättre heller,men du ska inte alltid acceptera första budet heller...utan det man skall gå på är hur mycket bilar som finns till försäljning med i just detta skicka av bil man har...efterfrågan brukar det heta....jag var nöjd med mitt bud då jag fick första budet....dels fick jag plocka ut allt som ej var orginal samnt fälgar mm...fanns ej så många bilar på blocket då...

Vi fick en bil inlöst i våras. Tyckte F-bolagets bud var lite snålt så sa att "Om ni lägger på 10k så har vi en deal" Detta accepterades omedelbart och vi fick även här ta bort 20"-fälgar som var i princip helt nya.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
5BarnsPappan Pappaledig
4 januari 2019 · 47 Inlägg

torsen skrev:
Försäkringsbolagen bryr sig inte om hur mycket du kostat på bilen.
Fabrikat, modell, miltal och årsmodell gäller för dem.
Fick själv en bil inlöst p g a totalskada, enligt försäkringsbolagets bedömning - inte enligt min bedömning.
Bilen var enligt bilpriser.se värd 50.000:- trots att den i närtid var påkostad c:a 70.000:-.
Bl a andra hjulupphängningar, andra hjul, diffspärrar i axlarna, omdrevad växellåda, andra stolar och inredning m m.
Chippning/trimning kan i stället dra ner priset eftersom att man då förutsätter att bilägare utnyttjat chippningen/trimningen och därmed slitit hårdare på bilen.

Gå in på www.bilpriser.se samt kolla på www.blocket.se så har du något att förvänta dig.
Endast fabriksmonterad extrautrustning höjer priset -automat, läder-/skinn, glastak etc betyder något.
Rostfri och lackförseglad bryr man sig inte om.

Tyvärr!

Stämmer inte riktigt kompisen hade  en V70 01  som gått 57000 mil när den vart skrot och han fick 19000  annan bekant köpte en A6 o2  för 4000  den fick han över 20000 och den var rostig och allt

Volvo V70 2,4 turbo "112 Aina" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang