SAAB 95 2007 Fjärrupplåsning fungerar ej

intabaa
3 januari 2019 · 17 Inlägg

Hej!
Min Saab 95as fjärrupplåsning har slutat fungera. Förr fungerade det på båda kontroller sedan dog det bara för några månader sedan. Jag har bytt batterier i kontrollerna men inte fått något annat resultat. Båda fungerar fortfarande för att låsa upp bilen manuellt och starta med. Vad kan ha gått fel? Kan det vara så att båda nycklar har blivit avprogrammerade på något sätt eller kan det finnas någon annan anledning?
Mvh

it_mutt Avstängd
3 januari 2019 · 10 388 Inlägg

intabaa skrev:
Hej!
Min Saab 95as fjärrupplåsning har slutat fungera. Förr fungerade det på båda kontroller sedan dog det bara för några månader sedan. Jag har bytt batterier i kontrollerna men inte fått något annat resultat. Båda fungerar fortfarande för att låsa upp bilen manuellt och starta med. Vad kan ha gått fel? Kan det vara så att båda nycklar har blivit avprogrammerade på något sätt eller kan det finnas någon annan anledning?
Mvh

Vet inte hur det är på saab...men nycklarna behöver inte paras ihop/synkas med bilen igen efter batteribyte?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Kafferepet
3 januari 2019 · 36 Inlägg

Edit:

Fjärrkontrollen drivs med ett Litium-batteri, 3V (CR 1632) och vid normal användning
räcker batteriet i ca. 4 år. Batteriet byts ut när räckvidden avtar.
Av säkerhetsskäl rekommenderas att batteriet byts en gång om året.

Batterivarning (låg spänning)
När fjärrkontrollens batteri avtar i styrka aktiveras en batterivarning. När varningen
detekterats 10 gånger i följd, sänds ett CHECK-medelande ut på bussen. SID läser av
meddelandet och visar BYT BATTERI I FJÄRRKONTR på displayen för att göra föraren
uppmärksam på batteriets kondition. Batteriet ska då bytas omgående för att undvika
funktionsstörningar.

Observera
Vid batteribyte eller om bilen varit spänningslös måste
fjärrkontrollens kod synkroniseras med TWICE genom
att någon av fjärrkontrollens knappar trycks ned 4-5
gånger i följd.
Att synkronisering skett hörs när centrallåset aktiveras.

Senast redigerat av Kafferepet (3 januari 2019)

intabaa
4 januari 2019 · 17 Inlägg

Tack för svaren, jag provade att klicka på alla fjärrkontrollers knappar 4-5 gånger både när bilen varit upplåst och när den varit låst, men jag fick aldrig de att fungera.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang