V70n Bränslefilter problem!

940Pandan
8 januari 2019 · 150 Inlägg

Tjenare skulle åka från jobbet förut o tappade eller körde på en isklump, osäker.. men bränslefiltret åkte iaf ner i backen o slet av slangen som går från filtret till motorn. Kontakten sitter fortfarande kvar på filtret.. Min fråga är, om jag köper ett nytt filter o sätter dit slangen med hjälp av slangklämma o drar åt, kommer de funka eller är de någon speciell funktion med dem där klick kontakterna som sitter på slangarna? Bilen står kvar på jobbet så kan ej ta några bilder men försökte förklara så gott jag kunde..

Bilen i fråga är en V70 -05 140hk bensinare!

Tacksam för svar! smile

Volvo 244 "Nugget" (1988)
zzr94092
8 januari 2019 · 4 378 Inlägg

Går slangarna ens att trä på anslutningarna på fitret utan nipplarna?

940Pandan
8 januari 2019 · 150 Inlägg

zzr94092 skrev:
Går slangarna ens att trä på anslutningarna på fitret utan nipplarna?

Inte en aning.. de jag undrade haha, lättast sätt annars? Bogsera till verkstad o låta dem laga?

Volvo 244 "Nugget" (1988)
zzr94092
8 januari 2019 · 4 378 Inlägg

Om det är samma diameter på slangen och nippeln på filtret,så skulle det kunna funka med en bränsleslang i gummi, om passformen är bra, och några slangklammor

940Pandan
8 januari 2019 · 150 Inlägg

zzr94092 skrev:
Om det är samma diameter på slangen och nippeln på filtret,så skulle det kunna funka med en bränsleslang i gummi, om passformen är bra, och några slangklammor

Ska prova imorgon när jag är på jobbet, får vi se om de funkar eller inte. Annars blir de verkstad skulle jag tro smile

Volvo 244 "Nugget" (1988)
940Pandan
16 januari 2019 · 150 Inlägg

Halloj igen.. Bumpar denna en vecka senare, hehe smile Lagade filtret på lördagen, slangklämmor o ny bränsleslang samt rakkopplingar ifrån mekonomen så funkade de. Körde 4 mil hem, duschade o kasta in familjen i bilen o åkte iväg till svärföräldrarna, bilen höll tätt hela tiden. Tills vi kom hem igen på kvällen, då kastade han verkligen ur sig soppa.. Trodde det var filtret som släppt så hissade upp och kollade men de var det inte! Kom från ovansidan av tanken, så nu blir det ännu mer felsökning..

Har nu idag plockat bort sätet och kommit åt bränslepumpen men vart inte många svar rikare tyvärr.. Är lite osäker på hur jag ska tackla detta då det verkar vara enormt mycket jobb o släppa tanken.. O biljäkeln har ingen bensin kvar så kan ej provstarta för o se vart de läcker såklart! hah big_smile

Volvo 244 "Nugget" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang