GOLF IV Ojämn tomgång.

Flickstahh
9 januari 2019 · 64 Inlägg

Hallå!
Har en golf IV med ojämn tomgång. När den är kall så märks det inte av så mycket, men när den är varm och man sitter i bilen så känns det som man har en V8.
Har ingen aning om vad som är fel, har bytt LMM, bytt luftslang etc.

Här är en video på hur den beter sig (filmat bakom bilen)

https://www.youtube.com/watch?v=motQBhn_VXU

Mvh

Cuefa Ain't no place like home...
9 januari 2019 · 4 628 Inlägg

Kan inte kolla videon här på jobbet, men har du kollat om det finns några felkoder lagrade?

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Flickstahh
9 januari 2019 · 64 Inlägg

Blir väl automatiskt felkoder lagrad när man byter LMM eller har jag fel?

För övrigt så hade jag nån enstaka felkod när jag skulle kolla ABS givare kommer jag ihåg, men jag nollställde aldrig felkoder efter jag bytte den då lampan slockna av sig själv och jag hade så bråttomt till besiktning så jag glömde bort att radera felkoderna. Jag är väldigt novis på bilar så finns risken att de är fel för att koderna är kvar dvs inte nollställd?
Mvh

it_mutt Avstängd
9 januari 2019 · 10 388 Inlägg

Flickstahh skrev:
Blir väl automatiskt felkoder lagrad när man byter LMM eller har jag fel?

För övrigt så hade jag nån enstaka felkod när jag skulle kolla ABS givare kommer jag ihåg, men jag nollställde aldrig felkoder efter jag bytte den då lampan slockna av sig själv och jag hade så bråttomt till besiktning så jag glömde bort att radera felkoderna. Jag är väldigt novis på bilar så finns risken att de är fel för att koderna är kvar dvs inte nollställd?
Mvh

Fast då är det ju bara att nollställa dessa, starta och köra bilen och sen läsa ut koderna igen.

Om du nu har möjlighet att göra det själv givetvis.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Flickstahh
9 januari 2019 · 64 Inlägg

it_mutt skrev:

Flickstahh skrev:
Blir väl automatiskt felkoder lagrad när man byter LMM eller har jag fel?

För övrigt så hade jag nån enstaka felkod när jag skulle kolla ABS givare kommer jag ihåg, men jag nollställde aldrig felkoder efter jag bytte den då lampan slockna av sig själv och jag hade så bråttomt till besiktning så jag glömde bort att radera felkoderna. Jag är väldigt novis på bilar så finns risken att de är fel för att koderna är kvar dvs inte nollställd?
Mvh

Fast då är det ju bara att nollställa dessa, starta och köra bilen och sen läsa ut koderna igen.

Om du nu har möjlighet att göra det själv givetvis.

Ja, men det låter logiskt haha!
Tog kontakt med Meca idag, så får se om jag kan svänga in idag och radera felkoder och sen eventuellt kika om det kommer upp nya.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang