Guide hur man får fram kamkedjespännare? (Saab 9-5)

Daark
9 januari 2019 · 20 Inlägg

Hej, någon som kan skriva en liten lista över vad man ska göra för att få fram den? Eller om någon vet om det finns i hayen bok, då vilken sida?

Kafferepet
10 januari 2019 · 36 Inlägg

Årsmodell?
Kontrollera eller byta sträckare?
Kan slänga upp en pdf på hur man gör när du har skrivit årsmodell...

Snurriis
10 januari 2019 · 761 Inlägg

Kafferepet skrev:
Årsmodell?
Kontrollera eller byta sträckare?
Kan slänga upp en pdf på hur man gör när du har skrivit årsmodell...

Är ju samma motor i 9-5an från 98-10 xD
Om man står med ansiktet mot kedjan så sitter den till vänster en bit ner på motorn.

Se bilden nedan, kedjesträckaren är det svarta delen du ser mitt på motorn vid kedjekåpans vänstra sida.

Snurriis
10 januari 2019 · 761 Inlägg

Daark skrev:
Hej, någon som kan skriva en liten lista över vad man ska göra för att få fram den? Eller om någon vet om det finns i hayen bok, då vilken sida?

Tror det är 24mm hylsa/nyckel som behövs så är bara å få dit en sådan å skruva på, om du vill och orkar kan du ta bort multiremen och generatorn m.m för att underlätta men jag har skruvat ur den utan att ta bort något annat.
Underlättar om man skruvar under ifrån.

Kafferepet
11 januari 2019 · 36 Inlägg

Snurriis skrev:

Kafferepet skrev:
Årsmodell?
Kontrollera eller byta sträckare?
Kan slänga upp en pdf på hur man gör när du har skrivit årsmodell...

Är ju samma motor i 9-5an från 98-10 xD
Om man står med ansiktet mot kedjan så sitter den till vänster en bit ner på motorn.

Se bilden nedan, kedjesträckaren är det svarta delen du ser mitt på motorn vid kedjekåpans vänstra sida.

Väljer årsmodell först i WIS så därför jag frågade smile

Här är en PDF på hur man demonterar och monterar sträckaren > https://minfil.com/x5Z3oaq6b6/doc26096_pdf

Senast redigerat av Kafferepet (11 januari 2019)

Daark
21 februari 2019 · 20 Inlägg

Kafferepet skrev:

Snurriis skrev:

Kafferepet skrev:
Årsmodell?
Kontrollera eller byta sträckare?
Kan slänga upp en pdf på hur man gör när du har skrivit årsmodell...

Är ju samma motor i 9-5an från 98-10 xD
Om man står med ansiktet mot kedjan så sitter den till vänster en bit ner på motorn.

Se bilden nedan, kedjesträckaren är det svarta delen du ser mitt på motorn vid kedjekåpans vänstra sida.

Väljer årsmodell först i WIS så därför jag frågade smile

Här är en PDF på hur man demonterar och monterar sträckaren > https://minfil.com/x5Z3oaq6b6/doc26096_pdf

Tackar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang