.
Alla bilar jag köpt, har den närmaste tiden efter köpet behövts åtgärdas på ett eller annat sätt, för i snitt 10 000 kr. Medvetet eller omedvetet (rätt duktig på bilar).
Senaste köptes för 16 000 och hamnar på
dryga 25 000 kr, med förhoppning att rulla 1 år, innan det blir dags att skruva igen.
Aktuellt nu, direkt efter köp är nytt batteri, byte av kamremssats, byte av alla oljor och vätskor, byte av delar i framvagn samt lite annat. Överraskningen hittills var trasig motorvärmare, för 1100 kr.
Ändå värt att satsa på, då denna pedantskötta bil, en 06:a endast rullat 8900 mil. Nybesiktad och skattad, ej avställd, så skatten följer bilen.
Så det finns nåt att bygga på.
Gör det mesta av jobben själv.
Så räknat på det viset, hamnar du på samma som mig.
Alltså en inköpsbudget på max 20 000 kr, om du har 30 000 avsatt för bilköp.
Svårt att få en fullt fräsch lågmilare för sådana pengar. Och lågmilare är för mig ett krav, för då är förutsättningarna större att det rullar 4 - 5 år till, alltså 10 000 mil. Sen skrot eller avyttring billigt till behövande. Ingen värdeminskning att räkna med...
Kan funka med en Långmilare, med kräver då noga undersökning av drivlina och annat.
Kolla vad en lågmilare av nämnda förslag ovan, oavsett årsmodell kostar. .
.
Senast redigerat av Meaganeowner (13 januari 2019)