Hjälp med drivaxel xc70 01

bilproblem
12 januari 2019 · 3 Inlägg

Det började med att jag skulle byta drivknut, vilket inte gick så bra för jag fick ej bort knuten. Vilket jag då tog med till jobbet fick de på verkstan hjälpa mig vilken dem som var erfarna med bilar inte heller lyckades få bort, dem slog osv tillslut så tog de vinkelslipen och plockade isär den del för del.
Men då så hade splinsen blivit skadad vid låsringen.
Vilket då ledde till att jag stack till en skrot och köpte en hel axel, väl hemma så såg jag att det inte var någon låsring på axeln jag köpte vilket då jag pillade bort ringen från den gamla och skulle sätta på den nya, DÅ upptäckte jag att den inte passade. Då när jag blev irriterad och tog en steg bakåt så ser jag att det inte är en axel som passar (inte lika lång) *facepalm*

Frågan är då går det att slipa på splinsen på den gamla så att det går att trycka in en ny drivknut? då jag tvekar starkt på detta så kan någon hjälpa mig vart fan jag hittar en ny som passar, googlat runt med fan det dyker ju upp flera olika axlar.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
12 januari 2019 · 4 917 Inlägg

Svaret är enkelt..
Man tar med sig den gamla när man köper något begagnat på skroten. .
Det är så himla lätt att få fel delar beroende på knasbollarna som tillverkar  dessa tvunget ska byta utformning titt som tätt.sad

Senast redigerat av bagatellen (12 januari 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
jaka54
12 januari 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Hur stor skada blev det vid splinsen? Lite jack i splinsen gör inte något.

bilproblem
12 januari 2019 · 3 Inlägg

bagatellen skrev:
Svaret är enkelt..
Man tar med sig den gamla när man köper något begagnat på skroten. .
Det är så himla lätt att få fel delar beroende på knasbollarna som tillverkar  dessa tvunget ska byta utformning titt som tätt.sad

jo tack noterat.  Första bilen jag försöker meka o lära mig hmm

bilproblem
12 januari 2019 · 3 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Hur stor skada blev det vid splinsen? Lite jack i splinsen gör inte något.

kanske kan fixa bild senare men blev inget jack direkt, tänk dig att när dem försökte slå ut knuten så ville inte låsringen släppa så att kanten vid låsringen så splinsen lite in hamrade så de sticker lite uppåt. Dålig beskrivning kanske

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang