Jag behöver hjälp till Elmia!

chrizz Administratör
15 januari 2019 · 11 780 Inlägg

Som en del av er kanske känner till så blir GORG byxmyndigt i år (sajten fyller 15 år ;-). I samband med det så skulle jag gärna vilja hitta på något skoj till Elmia.

Vi har en monteryta på ca 7x12 meter i A-hallen till godo. Det bör få plats 4 bilar + div annat, eller ev 3 bilar + mer av annat om vi väljer den vägen. Jag är helt öppen för alla möjliga förslag och idéer, galna, roliga, tråkiga, möjliga, omöjliga osv :-)

Jag fixar inte det här själv dock, utan jag behöver hjälp från en eller ett par frivilliga härifrån. Känner du att du vill hänga med mig till Elmia i år, vara med och planera, organisera och bestämma vad vi ska göra i montern och under mässan så hör av dig! Vi löser naturligtvis boende, inträde mm.

Jag ser gärna att vi använder tråden för idéer så får vi väl se vad vi hittar på till slut!

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Floor13
15 januari 2019 · 549 Inlägg

chrizz skrev:
Som en del av er kanske känner till så blir GORG byxmyndigt i år (sajten fyller 15 år ;-). I samband med det så skulle jag gärna vilja hitta på något skoj till Elmia.

Vi har en monteryta på ca 7x12 meter i A-hallen till godo. Det bör få plats 4 bilar + div annat, eller ev 3 bilar + mer av annat om vi väljer den vägen. Jag är helt öppen för alla möjliga förslag och idéer, galna, roliga, tråkiga, möjliga, omöjliga osv :-)

Jag fixar inte det här själv dock, utan jag behöver hjälp från en eller ett par frivilliga härifrån. Känner du att du vill hänga med mig till Elmia i år, vara med och planera, organisera och bestämma vad vi ska göra i montern och under mässan så hör av dig! Vi löser naturligtvis boende, inträde mm.

Jag ser gärna att vi använder tråden för idéer så får vi väl se vad vi hittar på till slut!

Mvh

Skitbra idé! Jag är självklart med och hjälper till om det behövs. Tänkte släpa upp mitt projekt och underhålla lite på burnout-showen! Sätta en ny ribba smile

Men hjälper gärna till i montern med vad än kan vara nyttigt! PM:a om det känns ok.

Angående montern så tycker jag väll vi ska vara annorlunda, vissa en stor bredd. Nån driftkärra, nån banbil, nått amatörombyggt och nått riktigt udda!

DjB
15 januari 2019 · 30 Inlägg

Du har pm!

jockerastman
17 januari 2019 · 44 Inlägg

Stort grattis till 15 år med en grym sida!

Och riktigt kul idé, jag ställer gärna upp med att ställa ut och hjälper till med allt som behövs! Har även en del kontakter inom reklambranschen så jag kan nog fixa fram lite garaget souvenirer som vi kan dela ut till besökare smile

Har skickat pm!

Ford Mustang GT Liberty Walk 5.0L V8
BMW M5 E60 V10 5.0L 537HK 560Nm "Performance by Schmiedmann" (2006)
Ford Mustang GT Liberty Walk 5.0L V8 "Liberty Walk Wide Body" (2016)
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro "Performance by Dahlbäck Racing" (2009)
chrizz Administratör
18 januari 2019 · 11 780 Inlägg

Tack till alla som hör av sig (många hör av sig på Facebook, och även via PM direkt utan trådan). Inget är klart än dock, så jag tar tacksamt emot tips och idéer fortfarande smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
jockerastman
18 januari 2019 · 44 Inlägg

Något jag tror hade passat de flesta bilar och som även hade matchat garagets tema, schackrutiga golvplattor i garagets tre färger rött, vitt, svart? Sen lite flyers på de och något eller några högre bord man kan stå vid där det även finns lite souvenirer etc?

Ford Mustang GT Liberty Walk 5.0L V8
BMW M5 E60 V10 5.0L 537HK 560Nm "Performance by Schmiedmann" (2006)
Ford Mustang GT Liberty Walk 5.0L V8 "Liberty Walk Wide Body" (2016)
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro "Performance by Dahlbäck Racing" (2009)
cars4ever
22 januari 2019 · 834 Inlägg

Kul att garaget.org  är med på Elmia smile

Ställer gärna upp om det behövs hjälp på plats. Har ingen bil som är lämplig att ställa ut men det finns säkert många här som kan hjälpa till med den biten wink

Volvo V70N "GLT" (2001)
BMW 730iA "E32" (1988)
Saab 9-3 "Turbo" (2000)
ABrag
24 januari 2019 · 297 Inlägg

Roligt projekt detta big_smile

Jag skulle vilja se 3-4 olika typer av bilar och olika stadier i bil projektet big_smile att visa verkligen vad garaget står för samt att man har en projekt sida så att säga big_smile att man får följa resan så att säga big_smile

Säg till om du behöver hjälp big_smile MVH

BMW 1602 "M2 S14" (1974)
wiggan
25 januari 2019 · 58 Inlägg

Hej, jag har skickat ett pm med ett tips Mvh Eddie

chrizz Administratör
1 februari 2019 · 11 780 Inlägg

Dags för en uppdatering! Jag har en bil klar till montern nu (med bilen följer en hjälpreda också, eller var det tvärtom? :), men vi behöver minst två till. Jag har fått många erbjudanden om hjälp, vilket jag är mycket tacksam för, men jag kan inte riktigt bestämma mig. Frågan är hur vi ska gå vidare nu?

Förra året öppnade jag ju upp en anmälan på sidan för att hitta bilar, men jag kan tänka mig att göra annorlunda i år. Exakt hur vet jag inte dock...

Några idéer:
* Ta in nomineringar helt fritt, och låta mig försöka lösa det praktiska och jaga rätt på ägaren osv.
* Skapa en anmälan snabbt som attans nu, och sen skapa en omröstning och låta er bestämma bil till ena eller kanske båda platserna som är kvar.
* Kombination? Nomineringar + ömröstning + jag försöker övertala ägaren i efterhand :P
* Ditt förslag... :)

Senast redigerat av chrizz (1 februari 2019)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
whitestripe
3 februari 2019 · 41 Inlägg

Jag tycker att det vore roligt och intressant med en slags tidslinje. Hur man skulle presentera detta vet jag ej, men bilar, styling och fokus har ju ändrats rätt så rejält under dessa 15 år.

Jag vet inte hur åldersfördelningen ser ut på garaget men tänker att det nog är en hel del yngre och flera av dessa hade säkert inte ens börjat skolan när jag tog emot pris på Vallåkra 2006.

Bilar, människor och trender ändras genom åren så det hade varit kul om man kunde visa hur garaget var en del av det under dessa 15 år.

When better cars are built, Buick will build them.
chrizz Administratör
4 februari 2019 · 11 780 Inlägg

whitestripe skrev:
Jag tycker att det vore roligt och intressant med en slags tidslinje. Hur man skulle presentera detta vet jag ej, men bilar, styling och fokus har ju ändrats rätt så rejält under dessa 15 år.

Jag vet inte hur åldersfördelningen ser ut på garaget men tänker att det nog är en hel del yngre och flera av dessa hade säkert inte ens börjat skolan när jag tog emot pris på Vallåkra 2006.

Bilar, människor och trender ändras genom åren så det hade varit kul om man kunde visa hur garaget var en del av det under dessa 15 år.

En väldigt kul idé tycker jag!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
jockerastman
4 februari 2019 · 44 Inlägg

chrizz skrev:
Dags för en uppdatering! Jag har en bil klar till montern nu (med bilen följer en hjälpreda också, eller var det tvärtom? smile, men vi behöver minst två till. Jag har fått många erbjudanden om hjälp, vilket jag är mycket tacksam för, men jag kan inte riktigt bestämma mig. Frågan är hur vi ska gå vidare nu?

Förra året öppnade jag ju upp en anmälan på sidan för att hitta bilar, men jag kan tänka mig att göra annorlunda i år. Exakt hur vet jag inte dock...

Några idéer:
* Ta in nomineringar helt fritt, och låta mig försöka lösa det praktiska och jaga rätt på ägaren osv.
* Skapa en anmälan snabbt som attans nu, och sen skapa en omröstning och låta er bestämma bil till ena eller kanske båda platserna som är kvar.
* Kombination? Nomineringar + ömröstning + jag försöker övertala ägaren i efterhand tongue
* Ditt förslag... smile

chrizz skrev:

whitestripe skrev:
Jag tycker att det vore roligt och intressant med en slags tidslinje. Hur man skulle presentera detta vet jag ej, men bilar, styling och fokus har ju ändrats rätt så rejält under dessa 15 år.

Jag vet inte hur åldersfördelningen ser ut på garaget men tänker att det nog är en hel del yngre och flera av dessa hade säkert inte ens börjat skolan när jag tog emot pris på Vallåkra 2006.

Bilar, människor och trender ändras genom åren så det hade varit kul om man kunde visa hur garaget var en del av det under dessa 15 år.

En väldigt kul idé tycker jag!

Absolut jag håller oxå med whitestripe det lät som en bra idé! Om man har de tänket och och gör två olika omröstningar för respektive plats så tror jag detta kan bli grymt! Jag personligen tycker det hade vart ballt med en riktigt fin välskött veteranbil på ena platsen, lite nyare 1990-2000 tal bil på andra platsen och sedan avsluta med ett nyare bygge!

Ett krav på nomineringarna bör ju dock vara att det är aktiva användare som är villiga att ställa upp, så man inte lägger ner all tid på nominering+omröstning osv och sedan står med en vinnare som kanske inte har möjlighet eller vill haka på!

Ford Mustang GT Liberty Walk 5.0L V8
BMW M5 E60 V10 5.0L 537HK 560Nm "Performance by Schmiedmann" (2006)
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro "Performance by Dahlbäck Racing" (2009)
Ford Mustang GT Liberty Walk 5.0L V8 "Liberty Walk Wide Body" (2016)
Audi_powah
6 februari 2019 · 1 515 Inlägg

Beroende på era bil önskemål så hakar jag gärna med till Elmia, kan bidra med en av Sveriges mest påkostade M3 GT4 som drar väldigt mycket BMW och track orienterat folk.

Skicka ett PM om ni finner min bil intressant smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Vickaan
12 februari 2019 · 55 Inlägg

Har skickat pm smile

Lbroden
20 februari 2019 · 3 Inlägg

Tja tänkte höra om det är till Elmia som kommer nu, lät väldigt intressant å ställer gärna upp på å hjälp till och även med min bil, har jobbat lite inom event, hör gärna av dig

Toyota Avensis "Lbroden" (2003)
Xebers76
11 mars 2019 · 2 250 Inlägg

Dags att äntligen få tag på ett "Garaget.org" klistermärke till bilen då ja, ses där xP

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang