VW eller Toyota

evoline
4 februari 2019 · 257 Inlägg

Om man servar enligt intervallen och serviceplanen men inte har stämpel i boken, hur ska garantin gälla då?
Tänkte om man bytte oljan osv själv.

Brådhis * Voff voff *
4 februari 2019 · 10 276 Inlägg

evoline skrev:
Om man servar enligt intervallen och serviceplanen men inte har stämpel i boken, hur ska garantin gälla då?
Tänkte om man bytte oljan osv själv.

Det gör den inte...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
evoline
4 februari 2019 · 257 Inlägg

Måste alltså serva bilen i en auktoriserad verkstad varje år, om jag förstått rätt.
I hur många år ska det göras så, innan man kan serva bilen runt hörnet utan kvitto?

odfalk
4 februari 2019 · 5 Inlägg

evoline skrev:
Måste alltså serva bilen i en auktoriserad verkstad varje år, om jag förstått rätt.
I hur många år ska det göras så, innan man kan serva bilen runt hörnet utan kvitto?

Så länge du har nybilsgaranti kvar. ca 8år/ 8000 mil maskinskadeförsäkring beroende på vilket försäkringsbolag man har om man ni vill göra servicen själva så spara kvitto på materialet som man har använt vid servicen som bevis att man har servat den, Jag gör servicen själva efter garanti tiden har man dokumenterat vad som är gjort och när/mil så brukar det inte vara några problem med försäkringbolagen. Har utnyttjat maskinskadeförsäkringen på en av mina tidigare bilar (9-3X) utan problem.

evoline
9 februari 2019 · 257 Inlägg

Kan man ha dragkrok på hybridbilar?
Tänkte om man kan lägga till det i Auris.

Senast redigerat av evoline (9 februari 2019)

odfalk
10 februari 2019 · 5 Inlägg

Ja men väldigt låg dragvikt
Max släpvagnsvikt, bromsad    345 kg
Max släpvagnsvikt, obromsad  345 kg
Min får dra 1,2 t
Max släpvagnsvikt, bromsad  1300 kg
Max släpvagnsvikt, obromsad  450 kg

Senast redigerat av odfalk (10 februari 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang