Varning för bedragare

53 Inlägg
Skrivet 21 januari · Inlägg av trådskaparen #1

Igår lades en av mina bilar upp på Blocket med bilder snodda från Garaget. En idiot annonserade ut den som något defekt och därför väldigt billigt. Jag fick ett mess från en kompis som frågade om jag skulle sälja den redan? Annars hade jag aldrig märkt det.
Ringde naturligtvis, men det blev inget svar, en svarare på Blocket som frågar om man vill messa till det nummer på man ringer från.
Efter en liten stund kommer ett sms med texten "gäller det bilen har jag visning på tisdag mellan 15-18. Har du frågor så skicka gärna sms"
Jag svarade och frågade varför han annonserade ut min bil, inget svar naturligtvis.
Anmälde då annonsen till Blocket, som tog bort annonsen efter en timme ca.

Antagligen trodde han att han skulle kunna lura någon att swisha en handpenning.

Antar att dessa skojare sitter och snor bilder från Garaget och gör liknande annonser på andra bilar. Polisen har inga resurser att utreda brott som handlar om belopp under 5000kr. Alltid finns det någon blåögd och godtrogen person som det går att lura på detta sätt.

Alltså, en annons där ingen svarar på telefon, inget regnummer syns, ett pris som är mycket attraktivt, gå inte på detta.

Jag ska hjälpa dig.. · 3 089 Inlägg
Skrivet 21 januari #2

Jag undrar verkligen om det hjälper att varna för bedragare. .
Men oavsett vilket, så tycker jag det är bra !
Folk missar att kolla upp väsentliga ting innan dom slår till och betalar handpenning och andra bågavgifter, tyvärr.
Man är verkligen minst sagt GODTROGEN beroende på att man själv är ärlig och inte tror att det finns DÖFRÄCKA bedragare som enbart är ute efter dina surt förvärvade slantar..

Det är aldrig försenat att ge upp..
Kolla först, byt sen..
Medlem i GTIklubben · 400 Inlägg
Skrivet 21 januari #3

Jag råkade ut för exakt samma sak igår, fick fram swishnumret där han ville ha handpenning såklart, 0728695868, en johan gustavsson, han uppgav adressen i ett "avtal" till en annan johan med liknande namn, som inte hade ett dugg med det att göra.

För övrigt la jag märke till din bil eftersom jag har bevakning på såna.....

Senast redigerat av Manny (21 januari )

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll

Senast i forumet

Diskussionsforum