Lysen/radio fungerar endast när bilen är igång

kpatrik
25 januari 2019 · 4 Inlägg

Hej hopp!

Härligt med fredag. :-)

Jag har en en Nissan micra av äldre modell, som endast startar elektroniken när motorn är igång. Dvs, varken belysning, radio eller annat går att starta med bara tändningen.

Säkringarna är vad jag kan se fullt fungerande. Någon som har liknande problem? Kanske är standard på äldre modeller, vad vet jag?

/Patrik

caromania Forummoderator
25 januari 2019 · 9 296 Inlägg

kpatrik skrev:
Hej hopp!

Härligt med fredag. :-)

Jag har en en Nissan micra av äldre modell, som endast startar elektroniken när motorn är igång. Dvs, varken belysning, radio eller annat går att starta med bara tändningen.

Säkringarna är vad jag kan se fullt fungerande. Någon som har liknande problem? Kanske är standard på äldre modeller, vad vet jag?

/Patrik

Det är förmodligen inget fel utan så det är kopplat. Halvljus bör däremot gå ner i p-ljus med motorn avstängd. Om inget ljus fungerar alls är det lite märkligt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 januari 2019 · 17 466 Inlägg

Som Caromania skriver så är det väl kopplat så. Kan vara en eftermonterad halvljusautomatik då denna säkert monterades i Sverige. Normalt sett monteras denna under säkringsplattan eller under ratten i närheten av ljusreglaget.

På min ena bil lyser allt ljus och stereon är på tills jag drar ut nyckeln OCH öppnar en dörr. Först då dör allt. Troligen normalt det med.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang