Någon som kan svetsa? (Avgasrör)

Vicke15
1 februari 2019 · 41 Inlägg

Tjena, bor i Göteborg och behöver hjälp med att ta bort bakre dämparen på mitt jt halvsats och sedan ersätta det sista med ett vanligt 3”.
Så någon som har svets som kan hjälpa mig? Ifall inte, kan någon rekommendera ett bra ställe som kan hjälpa mig?

Brådhis * Voff voff *
1 februari 2019 · 10 244 Inlägg

Varför svetsa? Funkar det inte med ett vanligt skarvrör och klammor?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Vicke15
1 februari 2019 · 41 Inlägg

Brådhis skrev:
Varför svetsa? Funkar det inte med ett vanligt skarvrör och klammor?

//Brådhis

Blir bättre med svets och ser böttre ut(:
Jag måste ändå kapa o skit och sådana redskap har inte jag😂

caromania Forummoderator
2 februari 2019 · 9 296 Inlägg

Tråd rensad på onödiga inlägg. Tänk på att vara trevliga i tonen. Båda dina trådar kan gott finnas kvar då de fyller någon form av syfte.

Mvh Mod


Angående din fråga så bör en allbilverkstad kunna hjälpa dig även om även jag skulle föredragit och därmed även rekommenderar en muff med klammer.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vicke15
2 februari 2019 · 41 Inlägg

caromania skrev:
Tråd rensad på onödiga inlägg. Tänk på att vara trevliga i tonen. Båda dina trådar kan gott finnas kvar då de fyller någon form av syfte.

Mvh Mod


Angående din fråga så bör en allbilverkstad kunna hjälpa dig även om även jag skulle föredragit och därmed även rekommenderar en muff med klammer.

Tror ej jag ska gö det själv, har varken erfarenhet av det eller har ingen aning om hur jag ska gå tillväga +  jag bara har ett garage på uppfarten(:


Tror jag går till typ raka rör i Mölndal, de verka kunna sånt(:

caromania Forummoderator
2 februari 2019 · 9 296 Inlägg

Vicke15 skrev:

caromania skrev:
Tråd rensad på onödiga inlägg. Tänk på att vara trevliga i tonen. Båda dina trådar kan gott finnas kvar då de fyller någon form av syfte.

Mvh Mod


Angående din fråga så bör en allbilverkstad kunna hjälpa dig även om även jag skulle föredragit och därmed även rekommenderar en muff med klammer.

Tror ej jag ska gö det själv, har varken erfarenhet av det eller har ingen aning om hur jag ska gå tillväga +  jag bara har ett garage på uppfarten(:


Tror jag går till typ raka rör i Mölndal, de verka kunna sånt(:

Absolut, Raka rör är ju en av de mest välkända firmorna i Sverige så det blir nog riktigt bra gjort då.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang